Annons

Sportkamera 40D el. D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Beställde som sagt kameran och objektiv igår via warehouse express online butik. Där knappa man in namn, adress och visakorts upgifter. Fick nu idag ett mejl av dom att de inte kan dra pengarna för att min adress inte är verifierad. Har beställt flera gånger från USA förrut och aldrig varit med om några problem. Är det nån som har haft samma problem när ni beställt från UK? Börjar bli lite stressigt om man ska hinna med cashbacken så om nån har nån aning om hur jag ska gå till väga är jag idel öra.
 
Det finns trådar på detta ämne under "Butiker och leverantörer" här på forumet. Står en hel del om Warehouse. Beställde själv ett 40D hus i lördags och det har inte varit några problem. Paketet kom till Danmark inatt - hoppas på att få det till imorgon!!!

Kommer att köpa ett Sigma 18-50mm på Scandinavianphoto i Mölndal imorgon. Verkar vara ett väldigt vettigt objektiv sett till pris/prestanda.
 
fredtiger skrev:
Det finns trådar på detta ämne under "Butiker och leverantörer" här på forumet. Står en hel del om Warehouse. Beställde själv ett 40D hus i lördags och det har inte varit några problem. Paketet kom till Danmark inatt - hoppas på att få det till imorgon!!!

Kommer att köpa ett Sigma 18-50mm på Scandinavianphoto i Mölndal imorgon. Verkar vara ett väldigt vettigt objektiv sett till pris/prestanda.

Okey tack för tipset. Jag skickade en kopia av ett kontoutdrag till dem idag för att verifiera min adress, hoppas det duger. Dom frågade efter ett "card statement" och jag kan inte komma på nått annat som skulle kunna funka. Får väl veta imorron huruvida det duger eller ej.
 
Tydligen skulle dom inte kunna dra pengarna från mitt visa så efter ca 7 mejl fram och tillbaka så blev jag tvungen att avbeställa. Kan verkligen INTE rekommendera warehouse express och jag kommer inte att försöka beställa därifrån igen.

Nu är frågan, hinner jag ta del av canons cashback om jag beställer från nån annan internet butik? Läste i "butiker och leverantörer" om en butik vid namn Robert white och att de hade bra service. Dock såg jag att de var bra mycket dyrare så jag blev lite osäker. Hur är det med cashbacken, ska kvittot va utskrivet senast den sista, dvs måndag eller hur är det? Känns lite surt att missa cashbacken bara för att warehouse express jobbar som ett par muppar. Vad ska jag göra?
 
Tråkigt med Warehouseexpress. För mig verkar det ha fungerat bra (förutom att prylarna inte kommit ännu - dock har de dragit pengar och skickat paketet utan strul). Samma för en bekant som beställde igår. Inga problem där heller, pengarna drogs samma sak och paketet ska vara skickat. Vet inte varför det strular så för en del. Helt klart har de en oförutsägbar process för orderhantering vilket inte är helt bra.

Robert white ska inte vara några problem. Däremot är de ju mycket riktigt dyrare. Dock får du med en del pryxlar om du beställer 40D huset därifrån (batteri, nackrem etc). Oklart huruvida detta ingår från Warehouse. Om det inte ingår från Warehouse men från Robert WHite så blir ju prisskillnaden mindre retligt.

Kan inte heller svara på vilket datum som räknas som köpdatum. Detta har varit ett litet orosmoment även för mig. Pengarna i mitt fall reserverades den 23 juni. Paketet skickades den 23 juni och ska enligt uppgift ligga i Danmark just nu. Räknar med att få det på måndag. Jag tror (och tycker) att köpdatum borde vara den 23 juni eftersom detta är det datum då pengarna dragits och paketet skickats. Återstår att se när leveransen anländer. Dessvärre är det då försent att ge dig nyttig information.

Mitt tips är att du ringer Robert White och förklarar situationen. De borde ju kunna se till att köpet registreras senast måndag 30 juni. Då är ju saken klar och du har på dig fram till augusti att skicka in kvitto. Hoppas det löser dig! Lycka till!
 
Jo kamera rem å batteri ingår ju hos WE, även laddare med "svensk" sladd för eluttaget.

Sista Juni måste man ha kvitto ifrån sen har man tills sista augusti å skicka in papperarna om jag förstått det rätt.

Egentligen är det ju rätt bra att det har lite sådana här villkor kan ju stoppa upp för vissa som försöker sig på bedrägerier.

Men tror dom nöjer sig med ganska enkel info för att godkänna adressen å kontohavare.
 
Bra, då vet jag att de tillbehören ingår!

Förstår att kvittot ska vara från senast 30 juni. Däremot så är det något oklart för mig när kvittot ställs ut. Rimligen kan man tänka sig:

* Det datum då pengarna reserveras på kontot
* Det datum då godset skeppas
* Det datum då godset mottages

Skulle gissa att punkt ett och två sammanfaller och det är detta datum som kvittot skrivs och sedan skickas med försendelsen.
 
Kvittot ställs ut när säljaren tar betalt (och skickar sakerna). Om det sen dröjer några veckor tills du får sakerna påverkar inte.
 
Har nu fått hem min 40D från Warehouseexpress. Tog fem arbetsdagar. Känns grymt bra att ha den hemma nu. Fick dessutom tag på ett Tamron 17-50 2.8 i AAA skick på Scandinavianphoto för 2400kr (begagnat men nyskick). Så allt som allt hamnade det hela på strax under 10000kr. Känns rimligt, nu ska jag bara lära mig hantera bilder i datorn också!!!
 
fredtiger skrev:
Har nu fått hem min 40D från Warehouseexpress. Tog fem arbetsdagar. Känns grymt bra att ha den hemma nu. Fick dessutom tag på ett Tamron 17-50 2.8 i AAA skick på Scandinavianphoto för 2400kr (begagnat men nyskick). Så allt som allt hamnade det hela på strax under 10000kr. Känns rimligt, nu ska jag bara lära mig hantera bilder i datorn också!!!

Kul att höra att nån iaf fick beställa därifrån, du han ju med canons cashback då också ;D

Tycker dom verkar ha konstigt tillvägagångssett när det gäller utlandsordrar där på warehouse express. Har läst runt lite och det verkar som dom bara krånglar för vissa. Vissa slipper helt verifiera adresser m.m. och vissa blir ombedda att skicka de mest konstiga uppgifter som elräkningar & kontoutdrag etc.
 
...vissa slipper helt verifiera adresser m.m. och vissa blir ombedda att skicka de mest konstiga uppgifter som elräkningar & kontoutdrag etc. [/B]


Verkar som att processen är väldigt oförutsägbar. En kollega till min fästmö beställde förra veckan och hon verkar inte heller haft några problem (men väntar fortfarande på leverans).

Skönt att F.R.A lagen är såpass ny. Annars skulle man nästan kunna mistänka överstatlig svartlistning av personer...
 
Jag beställde en 40D från Calumet ( http://www.calumetphoto.co.uk/ ) i början av juni, de ville ha inscannat körkort och adressuppgift. Jag skickade in det efterfrågade och inväntade leveransen. Efter en vecka hörde jag av mig och undrade hur det gick och det visade sig att klantarschlena hade annullerat min order, orsaken var att jag inte hade skickat in de inscannade uppgifterna. Att de inte hörde av sig om det är en gåta. Jag talade om att jag visst skickat in. De hittade till slut mailet med uppgifterna men eftersom ordern redan var annullerad så måste jag göra en ny order, anledningen var att kortnummer lagras inte i deras databas. Aldrig i helvete, speciellt eftersom pengarna till betalningen av kameran fortfarande efter 10 dagar stod som reserverat belopp. Efter att ha kontaktat banken så upphävde de slutligen reservationen av beloppet.

Jag lade min order hos Warehouseexpress istället och jag slapp att verifiera och strula, inga problem alls föruom då att det tog ca. 10 dagar att få kameran levererad, men det får man leva med med tanke på priset, ca. 6600:- inkl. frakt och ett minneskort efter cashback.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.