Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spelar det någon roll på vilket led man har kameran i väskan?

Produkter
(logga in för att koppla)

wozzgirl

Aktiv medlem
Spelar det någon roll på vilket led man har kameran i väskan?

Ja, ursäkta min enormt korkade fråga, men frågan är fri bara den är hövlig heter det ju.. :)

Jag är så rädd om min nya fina Nikon D50:a som jag älskar. :)

Är frågorna seriösa så kan man ställa hur konstiga frågor som helst... ;)

Nej du kan ha kameran hur du vill, det skadar inte kameran :)

Om du läser forum på fotosidan kommer du att märka att många här är överförsiktiga kamerahypokondriker... Du måste inte ha uv-filter för att skydda frontlinsen på objektivet heller, eller speciell plastfilm för att skydda skärmen! ;)

Och man kan ha kameran löst skramlande i ryggsäcken också om man tycker att det är mer praktiskt, det har jag. Fast när jag åker snowboard brukar den få ligga inuti en mössa. Det funkar!

pial skrev:
Om du läser forum på fotosidan kommer du att märka att många här är överförsiktiga kamerahypokondriker... Du måste inte ha uv-filter för att skydda frontlinsen på objektivet heller, eller speciell plastfilm för att skydda skärmen! ;)

Med tanke på att linsen dock slits/skadas efter ett tag om man inte skyddar det så är ju ett UV filter verkligen ett billigt sätt att försökra sig om att linsen inte skadas. Plastfilm över skärmen skiter jag i eftersom den inte påverkar bildkavliten, men en repig lins eller andra otrevligheter är ju högst otrevligt. Har man sedan objektiv för 10 000:-/st och inte är miljonär så försöker man nog vara extra försiktig...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar