Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spegeluppfällning på 300D (Rysshacket)

Produkter
(logga in för att koppla)

Dead_Silent

Aktiv medlem
På min 300D har jag det så kallade Rysshacket installerat, och som jag förstår kan man med detta fälla upp spegeln manuellt för att minska skakningsoskärpa.

Hur gör jag detta?

Jag har tidigare fått en länk till någon sida på nätet med "Rysshacket-funktioner", men då denna sida var rena grekiskan för mig så undrar jag om någon kan förklara på mera vardagligt språk.

Tack på förhand.
 
Man kan inte fälla upp den manuellt, den fälls upp en stund (1.5-10s) före slutaren öppnar.
Funktionen finns under Custom Functions, Mirror Lockup. Där går också att ställa in tiden.
 
Tack! Min kamera har menyer på svenska, därav förvirringen.
Menyn heter Egen Programmmering (C. Fn) och sen Spegellåsning, på min kamera.
 
Under egen programmering kan du välja
* spegellåsning-möjlig
sedan väljer du tiden under
* MLU fördröjning

Denna funktion fungerar bara i enkelbildsläget (hmm heter det så ?), det ställer du in med den lilla knappen brevid on/off brytaren.
Detta är mycket smidigt tycker jag, vill jag ha spegeluppfällning är det bara att byta till enbildsläget och sedan är det bara att byta till flerbildsläget så är det urkopplad.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.