Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spegeluppfällning 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Jaksun

Medlem
Hej!

Jag undrar om 350D har stöd för spegeluppfällning eller kommer jag måsta byta firmware i den?
I så fall, vilken firmware bör jag byta till?


Jag har en fråga också angående firmware, har testat att uppdatera fw på 350n genom att lägga firmwaren på minneskortet osv osv, dett gick dock inte, något jag missat tro?

Blir det stora skillnader i skärpa och skak när man använder spegeluppfällning eller är det något som egentligen är försumbart? För och nackdelar?
 
Jag hade tidigare en 350D, och så vitt jag kommer ihåg är spegeluppfällning möjlig.

Har du ingen manual? Det står säkert beskrivet där.

Själv använder jag "alltid" funktionen vid längre exponeringtider med kameran på stativ, tillsammans med fjärrkontrollen eller självutlösaren. Det blir helt klart skarpare bilder.
 
Jodå 350D Stöder spegeluppfällning.
Gå in på verktygsmenyn till höger på displayen. sedan på egen programering sedan 07. så är det bara att ställa in.

Har störst betydelse på skärpan när exponeringstiden är havlång sådär 1/15 sek eller liknande.

Mvh Greger
 
Okey!

Nja, manualen har vart borta med vinden sedan senaste flytten :)

Okey, har vart sugen på att testa, har dock ingen fjärrutlösare, men jag antar att timer fungerar lika bra.

Har också hört att man kan använda sandsäckar för att minska vibrationer om man använder ett längre teleobjektiv.
 
Senaste firmware är 1.0.3 och du hittar vilken version du har längst ner i menyfliken längst till höger i kameran.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.