Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Spegeln lös
- Trådstartare qraw
- Start datum
Har du köpt den i butik är det bara att lämna tillbaka. De får laga eller ge dig pengarna tillbaka. Jag har för mig att det är 3 månaders lagstadgad garanti på begagnat.
Har du köpt privat kan du kontakta säljaren och förklara läget och försöka komma till en gentlemens-agreement. Ni kanske kan betala hälften var av reparationen. Du har tyvärr inga som helst rättigheter i det fallet såvida det inte handlar om ett rent bedrägeri.
Har du köpt privat kan du kontakta säljaren och förklara läget och försöka komma till en gentlemens-agreement. Ni kanske kan betala hälften var av reparationen. Du har tyvärr inga som helst rättigheter i det fallet såvida det inte handlar om ett rent bedrägeri.
qraw
Medlem
Pratat med han som sålde den privat till mig. Han hänvisar till Posten. Att dom misskött frakten. Jag betalade försäkrat paket så några garantier hoppas jag dom har. Kameran är i riktigt bra skick annars så det känns lite konstigt. Vad kan det kosta att laga det tro? Verkar ju bara som om limmet släppt/torkat.
Canon har en minimiavgift. Jag vet inte vad den ligger på nu. Det var 600 kr plus moms för några år sedan har jag för mig.
Canon ger kostnadsförslag, men det kostar också.
Bäst är väl att först kolla med posten och se att deras försäkring tar skadan. Sedan skickar du in. Är reparationen billigare än självrisken tar du reparationen själv.
Canon ger kostnadsförslag, men det kostar också.
Bäst är väl att först kolla med posten och se att deras försäkring tar skadan. Sedan skickar du in. Är reparationen billigare än självrisken tar du reparationen själv.
sarnor
Avslutat medlemskap
Det kan vara ett tillverkningsfel, Canon har gått ut med ett servicemeddelande där de tar på sig att serva speglar som lossnat från 5D (Mk1). Reparationen är kostnadsfri oavsett om du har garanti eller inte. Kontakta närmaste Canons servicecenter direkt och hör med dem. Se även följande länk:
http://cpn.canon-europe.com/content/news/eos_5d_mirror_repair.do
http://cpn.canon-europe.com/content/news/eos_5d_mirror_repair.do