Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spara, sälja, slänga, skänka?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Har en del analoga prylar kvar som jag inte vet vad jag ska göra med. Har en Canon EOS 5 med batterigrepp samt en Canon EOS 1000F plus en hel del HOYA-filter. Är det någon som använder analoga kameror och filter nuförtiden?
Tar tacksamt emot tips på vad jag bör göra med dessa grejer. Känns trist att bara slänga allt.

Det finns en marknad för analoga kameror. 90-talskameror med autofokus är inte så heta, men de går att sälja till lågt pris.

Sätt ut en annons här på Fotosidan, det är gratis.

EOS 5:an är den kameran som jag tagit (tack vare ögonfokusen) några riktigt bra bilder med.
Så den skall inte underskattas bara för att den har få fokuspunkter osv. Parat med bra optik ger den bra kontroll.

Det är väl främst olika färgade filter som inte behövs på digitalkameran eller effekter som kan göras enkelt i efterbehandlingen som är av mindre intresse idag. Övriga filter går bra att sälja om kvaliteten är bra. Canonkameror ger jag mig inte in på att diskutera ;).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar