Annons

Spam av kritikbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Myrra

Ny medlem
Har via mail till ledningen påpekat detta tidigare...För en vecka sedan ung. så var det 43 st bilder inlagda av samma fotograf.

Nu är det ca 25 st igen av en annan fotograf...

Täpp till buggen som gör att man kan lägga ut hela album...

Tack..

Det är ingen bugg. Det är tillåtet att göra så i ett utställningsalbum.

Skillnaden är att du kan inte kommentera dessa bilder var för sig, utan endast ge kommentarer på albumet i sin helhet.

Från David

Elmfeldt fick jag detta svar på min fråga förra gången det hände...

Citat "Hej!

Vi har noterat detta. Det är en bugg som vi kommer att åtgärda.

Vänligen
David"

Slut citat....

Skumt. Då måste han ha missupfattat dig eller så har dom skrivit fel på en av deras sidor.

Detta är saxat från denna sida på Fotosidan.

"* Uppladdningsfrekvensen gäller för kritikbilder. För utställningsalbum och portfolio finns ingen begränsning i uppladdningsfrekvensen."

Mao, man kan ladda upp så många bilder man vill vid ett och samma tillfälle tills det att man når taket på sin medlemsform.

Ok...Det jag läser på den sidan beskriver i mitt tänkande att det är till sina egna album det gäller...Men jag kan ha fel...Och då har ju oxå David fel, eller det står fel på sidan....

Kan man ladda upp bilder till andras album? Naturligtvis inte!
Reglerna är kristallklara. Läs innantill!
Som silver och guldmedlem är uppladdningsfrekvensen obegränsad vad gäller utställningsbilder, upp till maxgränsen 75 givetvis.
Sedan finns ju möjligheten att ta bort gamla bilder för att få plats med nya och då kan man ju ladda upp fler än 75 samma dag eller vecka t.ex.

Ok...Som jag sa, så kan jag ha fel...Men med svaret jag fick från David Elmfeldt så antog jag det var en bugg....

Och jag menade givetvis egna album...att uppladdningsantal bilder är 75 ...till egna album alltså...Men inte till kritikbilder...Men jag ger mig...Ni har säkert rätt...Och då har alltså David fel...???

om jag förstår det hela rätt ligger väl buggen i att de bilder som laddas ut till utställningsalbum hamnar bland senast inlagda bilder. kanske?
för det är ju bara där man ser uppladdningsfrekvensen.

Däremot är det i så fall inte spam av kritikbilder som rubriken antyder utan spam av utställningsbilder bland senast inlagda kritikbilder.

Om jag inte är helt ute och cyklar alltså :)

Det är väl lite drastiskt att kalla "utställningsbilder" för spam.
Jag tycker att det är bra att även utställningsbilder hamnar bland de senast inlagda bilderna. På så sätt får även dessa bilder chans att "marknadsföras".
Utställningsalbumen har hittils fört en något anomym tillvaro på Fotosidan. Detta är synd eftersom det är där man kan hitta riktiga pärlor insatta till en större helhet.

Njae, spam innebär ju hårddraget ett stort flödet även om det handlar om vackra bilder.

Och om en användare lägger in (inte för att jag har sett det frekvent förekommande, personligen har jag bara sett det en gång) många bilder på en gång så fylls ju en hel sida med enbart en användares bilder om man visar 30 bilder per sida.

Däremot håller jag med dig Peter att utställningsbilderna har varit lite doldisar och det är bra att de kommer fram i ljuset mer. Jag vet flertalet bilder jag hade missat om det inte vore för att utställlningsbilderna kommit upp bland senast inlagda.

Kan förvisso hålla med om att det inte är så trevligt om någon lägger ut 30-40 foton i ett utställningsalbum och att alla bilderna hamnar i "senast inlagda bilder".
Tycker det vore smart om man enbart fick välja ut max sju foton som sedan visas upp i inlagda bilder för "marknadsföring" av albumet.

Dock har problemet inte hittils varit så stort med tanke på att det ändå är få som skapat utställningsalbum.

Håller med att problemet inte varit stort (nästintill obefintligt), men tycker samtidigt att det är bra att på ett tidigt stadium uppmärksamma saker och ting som skulle kunna bli ett problem längre fram. :)

Vad jag menade var att det inte är rätt att en mängd utställningsbilder hamnar i inkön för kritikbilder, precis som Rubriken antydde.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar