Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
SP-550uz vidvinkel
- Trådstartare luan
- Start datum
Fredrik183
Aktiv medlem
En lösning för att fånga en vidare vy är att använda ett panoramaprogram för att sömma ihop flera bilder tagna sida vid sida. På det viset slipper man den distorsion i form av utdraget perspektiv i hörnen som kraftiga vidvinklar kan ge. Å andra sidan finns det då inget i bilden som avslöjar den vida vy som fångats, förutom att allt man vill ha med är med. Metoden förutsätter nästan stillastående motiv.
luan
Ny medlem
Tack för tipset.
Saken är den att min kamera har bra zoom men det blir inget djup i bilderna när man zoomar.Bilderna blir platta men om de beror på kameran är jag inte säker på.Fick för mej att jag hade sett att man kunde sätta på en typ av fisheye lins på superzoom kameror men jag kom inte ihåg vilket märke de var.
Saken är den att min kamera har bra zoom men det blir inget djup i bilderna när man zoomar.Bilderna blir platta men om de beror på kameran är jag inte säker på.Fick för mej att jag hade sett att man kunde sätta på en typ av fisheye lins på superzoom kameror men jag kom inte ihåg vilket märke de var.