ANNONS
Annons

Sony W150 vs. W200

Produkter
(logga in för att koppla)
pixelantalet kan du snarare till pa omvant.

Farre pixlar --> storre chans till bra bildkvalitet, bra ISO-prestanda, bra dynamiskt omfang.

Som sagt, jag är nybörjare. Så ni får gärna skriva på ett "lätt" språk. =)

Om man jämför 200 med 170:an.

200:
12,1mp (vilket kanske inte är nödvändigt ens)
1/1,7 bildsensor (säger inte mig så mycket men vet att det har stor betydelse.

170:
10,1mp
1/2,3 bildsensor

Skulle någon kunna hjälpa mig?!
Har virrat bort mig i kameradjungeln.

MVH
Martin

Gör som man gör med flickvänner.
Kolla, känn och kläm. Den som känns bäst tar man.
Går det att provköra är det ett plus.

Prioritera vidvinkel och optisk zoom före megapixel.
Känsla före pris. Gilar man kameran använder man den.
Lycka till!

Varför just en sony förresten?

Känns som Fuji:s kameror är rakt igenom bättre.

ESS skrev:
Farre pixlar --> storre chans till bra bildkvalitet, bra ISO-prestanda, bra dynamiskt omfang.
Ja, det kan ju stämma -- om allt annat är lika. I det här fallet har dock W200 en ganska mycket större sensor.

Jonzzon9 skrev:
Om man jämför 200 med 170:an...
W200 är ju bättre på många sätt -- större sensor, ljusstarkare objektiv osv. Men jag skulle ta 170, för att den har mer vidvinkel. Att den dessutom är billigare är ju inte fel.

ESS skrev:
Varför just en sony förresten?

Känns som Fuji:s kameror är rakt igenom bättre.
Fujis kameror (liksom många andra) har bara lcd:n som sökare, dvs värdelöst utomhus när solen skiner. Alla såna kameror går bort om jag får bestämma.

ErlandH skrev:
Ja, det kan ju stämma -- om allt annat är lika. I det här fallet har dock W200 en ganska mycket större sensor.
"Ganska mycket större" är väl att ta i med tanke på att de tryckt in fler pixlar.

magnus67 skrev:
"Ganska mycket större" är väl att ta i med tanke på att de tryckt in fler pixlar.
W170 har 10,3 miljoner pixlar på en sensor som är 1/2,3 tum. W200 har 12,1 miljoner pixlar på en sensor som är 1/1,7 tum.