Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony SLT-A35

Produkter
(logga in för att koppla)
Senast ändrad:
Allting verkar bra ? - - Utom att displayen är fast ?

( Men *röda* färger ser rent förskräckliga ut på denna Testbild fr. Imaging-Resource, tycker jag )

Och det har en mycket enkel förklaring som man ser om man plockar ut en bit med förskräckligt rött ur bilden. Det röda är övermättat, men det framgår inte om det skulle kunna rättas till från RAW, eller om exponeringen måste dras ner för att få de röda tonerna bättre.

Min gissning är att bilden har tagits fram av en firmware i betaversion, eller om den är gjord från RAW, så är det slarv som ligger bakom. Sony kan ju som känt hantera färger bra i sina chip; jag har inte sett mycket klagomål på Nikon D90 eller D7000 i det avseendet.

Testbilderna på dpReview

Och tyvärr ser röda färger lika förskräckliga ut , som på bilderna från Imaging-Resource testlabb

Suck.

Vist är rött något av det svåraste för digitalkameror ... men NÅNSTANS måste man ju dra en gräns
- - mellan acceptabelt och icke acceptabelt.

Skulle inte den nya sensorn vara *extra* bra ? Och processorn också bra ?

Jag tycker inte det är några små subtila brister jag ser... snarare nåt i nivå med en sorglig/billig kompaktkamera ( det övermättade röda , alltså ).

:-/

Vill så gärna tro på a35 som en prisvärd och samtidigt kapabel entusiast-modell...

Senast ändrad:
ANNONS