** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony SDM-HS95P vs. Samsung 920T

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Th

Avslutat medlemskap
Ska införskaffa ny skärm då min crt valt att bli suddig (2,5 år gammal hp, ingen superskärm precis...). Skickade först in skärmen på garanti men fick tillbaka den med en lapp som sade att deras tester inte visade några fel på den...

Jo, har kollat runt lite i trådar och gogglat efter skärmar. Är sugen på en LCD och de två jag fastnat för är Sony SDM-HS95P och Samsung 920T.
Eizo FlexScan L768 ser också intressant ut iof..

Samsungen är långsammare än Sonyn. Jag undrar ifall Sony har tullat lite på bildkvaliteten för att få upp hastigheten?
Många tycker att Sony:n har fantastisk bildkvalitet men vissa säger att den inte lämpar sig för bildhantering/foto, att den mer riktar sig mot datorspelare och för videobruk.
Vad säger ni om detta?
Vilken av skärmarna lämpar sig bäst för foto?
Är samsungens responstid på 25ms för långsamt för att titta på film och spela spel?
Erfarenheter??

Ska försöka hitta någon affär här i Uppsala (är ny i stan) där jag kan jämföra själv. Någon som vet något bra ställe?

Tack på förhand
Ha det fint!
Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar