Annons

Sony NEX-7 eller Fujifilm X-E1?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra video! Nu finns ju även NEX-6 med i bilden men jag tycker kontrollerna känns bättre på 7an + att jag är inte behov att touch och appar men den är ju 1000kr billigare än 7an.

Svårt val detta.
 
Ger fasdetekt-AF någon fördel vid filmning? Det borde vara en faktor titta på också.
Jag gick igenom utbudet för någon månad sedan och skaffade sedan en NEX-6.

Fuji föll bort p.g.a. för litet objektivutbud. Olympus p.g.a av storlek (men vinner på objektivutbud). Nex-7 p.g.a. av problemen den har med sensorn och vidvinklar. Sony har skärpt till sig med gluggarna nu också- när jag skaffade NEX-5 för två år sedan såg det inte lika bra ut...

24/1.8 är fantastisk. 35/1.8 OSS ser ut att vara fin men inte fantastisk. 50/1.8 OSS är riktigt bra. Sedan tycker jag 16/2.8 har fått lite för mycket kritik.

Kom ihåg att NEX-6 inte har någon ingång för extern mikrofon.
 
Jag har: Sony 16/2.8, Sony Zeiss 24/1.8, Sony 16-50, Sony 18-55. Sedan använder jag mina "gamla" Sony A objektiv via en adapter + plus en del Pentax K (55/1.8 bl.a).

Köper du NEX så VILL du ha Zeissen :)

Vi debatterade NEX-7 vs. NEX-6 rätt så livat för en stund sedan i en annan tråd- det finns lite mer info där.

Jag tycker om den lilla krabaten så mycket så jag funderar på att sälja min A850- NEX:en får plats i batterifacket. Nästan.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.