Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony E 50/1,8 OSS

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Jag har läst en massa tester av Sony E 50/1,8 OSS och konstaterat att det verkar vara en rackarns bra porträttglugg till NEX. Tyvärr har tillgången varit dålig och leveranstiden lång, så jag ringde den lokala Sonylangaren för att fråga hur länge jag behöver vänta på en.

Säljaren jag pratade med kunde inte ett smack om kameror eller objektiv, men han hittade en 50/1,8 till NEX i demoskåpet. Hustrun hämtar på väg hem från jobbet idag - jag är glad :)

Någon som har synpunkter på den gluggen?

Media Mark i gallerian hade några ex i förrgår oxå. Men avstod, mina manuella är skarpare i kanterna och vid porträtt har jag tid. Men visst är det en fin glugg som det verkar.

Jag har ännu inte hunnit plåta med den, men vad jag direkt märkte var tyngden. 50:an känns ju som ett riktigt objektiv till skillnad från kitzoomen :)

Hum skiljer 8g mellan kitten och denna..... fick mitt i går och jag tycker att det är lätt i förhållande till storleken men vist känns det rejälare än kitten och det samt oss gör att det käns värt sitt högre pris mot andra 50mm F1.8 objektiv(Olympus 45 F1.8 ligger nära i pris)Det presterar i nivå med övriga lite nyare 50mm jag har testat dvs ok på största bländare och riktigt skarpt vid F2.8.

Senast ändrad:
Inte mer skillnad i vikt alltså? Det känns mycket tyngre tycket jag, men det kan kanske har med hur det är balanserat att göra..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar