Annons

Sony DT 55-200/4-5,6, jättebra?

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
Är sony 55-200 telet verkligen så bra som det påstås? Är det mycket bättre än minolta/sony 75-300 (den där plastiga D märkta)?

Jag har ett 75-300 men känner att jag skulle vilja ha ett med kortare bränvidd för porträtt. som komplement till mitt sigma 17-70 utan att man behöver hålla på och byta objektiv hela tiden när man vill hålla sig mellan 60mm till 100mm.

Jag avskyr verkligen lila kanter/CA, så hur bra i det avseendet är 55-200 på största bländare?

Sony DT 55-200/4-5,6 SAM

Jo nu har jag köpt mitt 55-200 från keh.com, blev ju inte speciellt mycket billigre an beggnat från sverige och så sakndes det motljusskyyd och objektivlock. Men lustigt nog fick jag senaste SAM-versionen fast det inte stod att det skulle vara det.

Inte hunnit testa än så mycket men det verkar faktiskt vara ett väldigt bra objetiv! F4 upp till 100mm och sen F4,5 till 150mm, och ja, det är skarpt.
SAM verkar ha fördelen att man kan slå om till MF och sen tillbaka till AF utan att abjektivet gör en sån där vridning till oändligt som de skruv-drivna objetiven gör.

Bild på den hemlösa kaninen, oskärpta, bara justerat vitbalansen lite.

Bilagor

• PICT1282_edit__utsnitt_fsforum.jpg
    PICT1282_edit__utsnitt_fsforum.jpg
    99.6 KB · Visningar: 947
  • PICT1282_edit_liten_fsforum.jpg
    PICT1282_edit_liten_fsforum.jpg
    56.8 KB · Visningar: 942
ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto