Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sony DT 18-55/3,5-5,6 SAM II - motljusskydd?
- Trådstartare rolfmm
- Start datum
Retsina
Medlem
Finns det inget motljusskudd för Sony DT 18-55/3,5-5,6 SAM II ??
Det finns, men uppenbarligen så får man inget med objektivet. Jag köpte min kamera (A65) i augusti 2013, och redan då kollade jag efter ett motljusskydd, men de kostade två/trehundra spänn.
I dag har jag skaffat ett motljusskydd (jag köpte en annan lins direkt då jag köpte min kamera) och jag köpte det på EBay.
http://www.ebay.com/itm/260987573896?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
132 inkl. frakt.
Klart funktionellt.
rolfmm
Aktiv medlem
Jag hittade faktisk själv, på Scandinavian Photo. Den ser dock inte ut som din (kolla länken).
Den du har är fel. Jag menar inte at din inte passar men den står snett på och det är inte bra. De längsta 'vingarna' ska vara presis oppe och nere, annars kan du få vinjettering. Se eksempelbild:
Den du har är fel. Jag menar inte at din inte passar men den står snett på och det är inte bra. De längsta 'vingarna' ska vara presis oppe och nere, annars kan du få vinjettering. Se eksempelbild:
Bilagor
PeterEskilsson
Aktiv medlem
Hittade ett på tradera. Minns tyvärr inte mycket mer än så, men hyfsat säker på att det var genom Gadget Bay. Tror det gick på en hundring.