Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony DSC P200

Produkter
(logga in för att koppla)

Angelika_N

Medlem
Det är en sak jag inte riktigt får klart för mig.. Finns det manuell fokus på kameran? Står olika på alla sidor jag tittat på.. På Sonys egna står det Nej och på dpreview står det Yes, 5 steps.
Vill gärna veta + och - om den här kameran också.
Tacksam för svar!

//Angelika

Jag har en P150 som lär vara samma kamera men displayen på baksidan av kameran är mindre på min kamera.
Inte går det att ställa in avståndet med den inte. Man kan dock ställa in bländare i två ynka steg och tider finns det en hel del att välja på. Den är tämligen skarp på maximalt vidvinkelläge men inte så värst imponerande vid längsta brännvidden.
Designen på kameran är väl litet "småtjusig" att titta på men den är som en tvål att hålla i.
Den är snabb till första bilden efter påslag av kameran och den är gediget byggd.
Funktionerna är lätta att komma åt förutsatt att man inte har handskar på sig.
Den är tämligen fri från brus med de ISO-tal den har att erbjuda.
Fokuseringen är ganska bra och den exponerar hyfsat rätt.
Som kanske framgår är jag måttligt imponerad men jag är inte speciellt impad av någon digitalkamera.
Skulle tro att Sony P 200/150 är ganska bra för att vara digitalkompakter det verkar så på de testresutat jag läst.
Jo, batteritiden är faktiskt riktigt bra.
Us

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar