Steneljungs
Ny medlem
Hej!
Jag kan inte bestämma mig, så ber om lite råd och inputs.
Jag har efter några års upphåll kommit igång och fotograferar rätt mycket igen. Lite blandade objekt. Men förra året blev det 7 bröllop. Utöver det så blir det ganska mycket natur samt motorsport. Har idag två hus varav ett äldre, så tänkte uppdatera med ytterligare ett hus. Då väljer jag mellan en A77ii och ett A99ii. Det är ju en ganska rejäl prisskillnad. Så frågan är, kommer jag ha stor nytta av en A99ii eller är det lika bra att hålla sig till A77ii?
Idag består utrustningen av:
A77ii samt ett äldre A700 som backup, båda med grepp
Sony Zeiss 24-70mm 2,8
Sony 70-200mm 2,8
Tamron 150-500mm
Tamron 90mm 2,8
Minolta 50mm
samt några blixtar mm
Sen funderar man ju på om det kommer dyka upp en 99iii i framtiden eller vad som händer....
Tacksam för alla tips o tankar.
Med vänlig hälsning, Per
Jag kan inte bestämma mig, så ber om lite råd och inputs.
Jag har efter några års upphåll kommit igång och fotograferar rätt mycket igen. Lite blandade objekt. Men förra året blev det 7 bröllop. Utöver det så blir det ganska mycket natur samt motorsport. Har idag två hus varav ett äldre, så tänkte uppdatera med ytterligare ett hus. Då väljer jag mellan en A77ii och ett A99ii. Det är ju en ganska rejäl prisskillnad. Så frågan är, kommer jag ha stor nytta av en A99ii eller är det lika bra att hålla sig till A77ii?
Idag består utrustningen av:
A77ii samt ett äldre A700 som backup, båda med grepp
Sony Zeiss 24-70mm 2,8
Sony 70-200mm 2,8
Tamron 150-500mm
Tamron 90mm 2,8
Minolta 50mm
samt några blixtar mm
Sen funderar man ju på om det kommer dyka upp en 99iii i framtiden eller vad som händer....
Tacksam för alla tips o tankar.
Med vänlig hälsning, Per