Annons

Sony A700 Mk II

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vill inte ha film i kameran, inte heler betala ett högre pris för sådant utveckling!
Hur mycket billigare än 8995kr tror du en Nikon D90 hade varit *utan* den 720p HD-video man nu får? En hundralapp? Kanske rent av så mycket som tre? För (gissningsvis) några få hundringar får man alltså en HD-videokamera som förvisso har en del begränsningar, men som ur andra aspekter samtidigt spöar skiten ur videokameror för gott och väl femsiffriga belopp.

Att en del sedan inte vill använda denna närmast gratis extra-feature är sedan sin sak -- min D3 kryllar av features jag betalt för, men normalt sett inte använder. Men att avfärda det för att "det inte hör yhemma", "står i vägen för annat", etc, känns lite fel.
 
Samma med spegeluppfällning - det är tydligen också lyx :(


Hur gör man rent sensorn om man inte kan fälla upp spegeln?

Äh, man kan väl alltid aktivera rengöringsläget :). Du då har ju t.o.m. jag spegeluppfällning i min A350, för nog åker spegelneländet upp alltid (men det verkar inte gå att exponera :) ). Men det finns säkert nån händig ryss på rymdbasen i Bajkonur som redan hottat upp firmware i A350 och blåst Sony på försöket att blåsa oss på den spegeluppfällning, Man förstår ju att man måste säkra några handfasta mervärden i A700 i jämförelse med de billigare modellerna. Man vill väl inte helt kopiera Minoltas misstag med positioneringen av 7D.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.