Annons

Sony A700 med 16-105mm 3,5-5,6

Produkter
(logga in för att koppla)

lindor

Ny medlem
Hej!

Jag har sedan tidigare en Sony A100 med dubbelkittobjektiv, men vill komma lite längre med min fotografering och satsa på en kamera med högre kvalité.

Nu har jag fastnat för detta paket.

Är det någon som har det här "paketet" som kan ge en recension.

Jag fotograferar det mesta från porträtt till natur och konsertfoto.
Har även funderingar på att testa lite studiefoto i framtiden.

Tror ni det här paketet är nåt för mig?

// martin!

16-105... Det är inte direkt ett objektiv för fota inomhus med är min åsikt... Där behöver du mer ljuskänsliga saker...

16-105 är ett fint väder utomhusobjektiv anser jag. Som levererar bäst med typ bländare 5,6 - 8 eller liknande..

Tamron 17-50 2,8 tror jag däremot kunde funka klart bättre.. Det objektivet hade jag valt i alla fall som vardagsobjektiv om jag skulle köpa nytt ihop med kamerahuset.... Sedan fasta beg ljuskänsliga minoltagluggar för tex porträtt... Men tamronet funkar nog där med...

Jag har själv en Sigma 24-70 2,8.. Men Tamronet är att föredra då det är skarpare vid bländare 2,8 ...

A700 och Tamron 17-50 2,8 lär du trivas med.... Det är ett fint "startpaket" :)

Senast ändrad:
Min favorit kombo är A700 + Tammy 17-50 dom är som gjorda för varandra.
A700 driver det tunga glaset väldigt bra så det blir snabb AF (mycket snabbare än vad vad A100 klarar av).

även jag kör med A700 och TAMRON 17-50 2,8. Är väldigt nöjd med det faktiskt. Vad jag vet så är ju SIGMAS motsvarighet u(17-50 2,8) lika bra. Brorsan kör med detta så jag tänkte låna det idag när det är student och testa lite på min 700 så kan jag lämna en recension senare.

Jag stod i valet och kvalet mellan att beställa med eller utan 16-105 en jag ångrar inte att jag skippade det. Tror inte att jag hade använt det så mycket alls. Men har man inget annat objektiv att börja med så kanske det kan vara ett alternativ.
Mitt tips är att beställa från England (www.warehouseexpress.com) då blir det ju ungefär samma pengar om du byter ut 16-105 mot ett tamron.

Sluta härmas :), även jag kör A700 med tamron 17-50 funkar bra, sålde t.o.m. mitt 50 /1.7 för jag slutade använda det.

Sen är jag sugen på ett Tamron 70-200mm /2.8, testkörde ett och det gav superskarpa bilder dock har det ingen AF-limiter så det kan vara lite slött mellan ändlägena.

Så köp 17-50 och och senare ett tamron 70-200 så har du så du klarar dig ett bra tag.

Blev affär!

Hejsan!

Tack för tipsen om Tamrongluggar ihop med A700.
Det blev trots allt det paket jag hade tänkt mig från början med en Sony orginalglugg samt ett batterigrepp.

Blir jag inte nöjd med det, får jag väl skaffa nån annan glugg.
Kommer antagligen snart att sakna ett schysst tele.

Nu ser jag fram emot en spännande sommar med min nya "kompis".

Hejsan!

Tack för tipsen om Tamrongluggar ihop med A700.
Det blev trots allt det paket jag hade tänkt mig från början med en Sony orginalglugg samt ett batterigrepp.

Blir jag inte nöjd med det, får jag väl skaffa nån annan glugg.
Kommer antagligen snart att sakna ett schysst tele.

Nu ser jag fram emot en spännande sommar med min nya "kompis".

Batterigreppet är super, råkade ta av det en gång för att kolla en sak och trodde jag hade en babykamera i handen *rysa*. Och A700 är ju inte speciellt liten till o börja med.
Sen ser man ju också ut som om man jobbar på pressen när man är på "fel" ställe o fotar. :-D

Helt onödigt att starta en ny tråd om detta så jag tar frågan i denna tråden:

Hur mycket går frakten från WarehouseExpress på?

Det har ingen betydelse hur mycket man beställer på warehouseexpress men jag är ganska säker på att det kostade 50£. Det tog nästan två veckor innan grejerna kom så det var ju lite längre än man är van vid kankse men det kan det ju vara värt när man spara drygt 3000 sek....

menar såklart att det kostar 50£ oavsett hur mycket man beställer så det bästa är ju om man kan gå ihop några och dela på frakten...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar