Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sony a7 och Image stabilization
- Trådstartare Antonjb
- Start datum
FlyerOne
Aktiv medlem
Nej, inte med de adaptrar som finns nu, du får stänga av IS.
När det gäller A7 II så kan du i stället koppla in vad som kallas för 3-axlig IBIS-stabilisering. Du behöver själv manuellt ställa in objektivets brännvidd i kameran (max är 1.000 mm för full effekt, och jag har för mig att min brännvidd är 6 mm).
Med Sonys egna objektiv får du vad de kallar för 5-axlig stabilisering. Vilket egentlien består av kompensation för 3 axlar (fler kan vi inte vrida oss omkring hur vi än kränger) samt två planparallella kompenseringar.
När det gäller A7 II så kan du i stället koppla in vad som kallas för 3-axlig IBIS-stabilisering. Du behöver själv manuellt ställa in objektivets brännvidd i kameran (max är 1.000 mm för full effekt, och jag har för mig att min brännvidd är 6 mm).
Med Sonys egna objektiv får du vad de kallar för 5-axlig stabilisering. Vilket egentlien består av kompensation för 3 axlar (fler kan vi inte vrida oss omkring hur vi än kränger) samt två planparallella kompenseringar.
FlyerOne
Aktiv medlem
Kul i så fall. Vilken/vilka adaptrar är detta? Jag har bara sett Metabones adapter till A7 II som klarar detta. Men till skillnad från dig så använder jag inte E-mount, så jag följer inte detta segment så väldigt noggrannt.
Även om jag i och för sig har en gammal ur-NEX liggande, men oanvänd som sagt.
Även om jag i och för sig har en gammal ur-NEX liggande, men oanvänd som sagt.