Annons

Sony A300

Produkter
(logga in för att koppla)
Antiskak i huset; Ja.

Därmed får Du stabilisering med alla gamla Minolta-objektiv tillbaka till 1985, när deras Minolta 7000 AF lanserades och många tredjeparts-objektiv.

Det finns objektiv med inbyggd stabilisering, men för Sony Alpha ( arvtagaren till Minolta AF ) skall OS ( Sigmas namn på AS / SSS ) vara urkopplat för att inte interferera med den interna SSS.
 
Det står ju Sony i annonsen - klart att det passar till Sony DSLR.

Jag hade valt a200 framför a300, men det är ett utslag av personliga preferenser och de gäller bara mig. Det finns förmodligen lika många som delar dem, som det finns de som inte gör det. Båda är kompetenta kameror.

Alla Sony Alpha DSLR har antiskak i huset.
 
Har du inte så stora krav på att sökaren ska vara stor ocg ljus och kommer använda Liveview så är A300:an kameran för dig.
Personligen tycker jag att sökaren känns "trång" och mörk som en grotta.
Annars har kameran bra egenskaper. Den har den bästa liveview:n som finns på marknaden, och har riktigt bra antiskak. Autofokusen är ganska snabb och relativt tyst. Är det en del surr omkring så hör man den knappt.

///Anders S
 
Köpte denna för 2 dagar sen efter mycket letande ..
Helnöjd med den men objektivet är bara sådär.
Ska spara till ett nytt tele så man får ha detta så länge.
En mycket fin kamera som rekommenderas
 
Objektiv till Sony A300

Samma som jag hade som eventuellt köp på min sida ju.
Tack för ditt svar.
Har du bilder tagna med ditt mya objektiv??
 
Samma som jag hade som eventuellt köp på min sida ju.
Tack för ditt svar.
Har du bilder tagna med ditt mya objektiv??

Jag klippte länken från ditt inlägg, men klippte bort lite för mycket så att det inte framgick att det var ditt "citat" =)

Den enda bilden jag har lagt ut på min profil (på mina döttrar) är tagen med det objektivet.
 
http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=530325


Det objektivet har jag till min Sony a300. Med tanke på priset är jag nöjd, och fotograferingen blev mycket roligare.

Största bländare är endast 4,0, vid minsta brännvidden, vid största brännvidden är ljusstyrkan ännu sämre!
Bra pris på optiken, just för att ljusstyrkan är mycket låg, inte en allround optik jag skulle välja till en systemkamera, en billig pocket kamera har ofta mycket bättre ljusstyrka.
Låg ljusstyrka innebär begränsningar för fotandet, när det blir sämre ljus, mulet väder ute, även innomhus, utan blixt, nära nog omöjligt.

Ett bättre val, mycket skarpare optik, begagnad Minolta 50mm eller ny Sony 50mm, ljusstyrkan är här 1,7, det är skillnad det!
 
Största bländare är endast 4,0, vid minsta brännvidden, vid största brännvidden är ljusstyrkan ännu sämre!
Bra pris på optiken, just för att ljusstyrkan är mycket låg, inte en allround optik jag skulle välja till en systemkamera, en billig pocket kamera har ofta mycket bättre ljusstyrka.
Låg ljusstyrka innebär begränsningar för fotandet, när det blir sämre ljus, mulet väder ute, även innomhus, utan blixt, nära nog omöjligt.

Ett bättre val, mycket skarpare optik, begagnad Minolta 50mm eller ny Sony 50mm, ljusstyrkan är här 1,7, det är skillnad det!
Ok..ska kolla runt lite fast de hela handlar om pengar ju..
Har ett annat Tamron som förslag men de kostar nästan 5 tusingar så..ska kolla ditt förslag..Tack.
Mitt objektiv som följde med (standard) är närmast ett skämt enligt mig.

Mvh
Kenneth
 
Ok..ska kolla runt lite fast de hela handlar om pengar ju..
Har ett annat Tamron som förslag men de kostar nästan 5 tusingar så..ska kolla ditt förslag..Tack.
Mitt objektiv som följde med (standard) är närmast ett skämt enligt mig.

Mvh
Kenneth

Kan skilja något mellen kitoptiken, i skärpan, byt om du kan till ett annat ex.
Jag köpte min A200 med kitoptiken, kan inte klaga, helt ok, mycket bättre än jag trodde, faktiskt, men en fast optik på 35mm eller 50mm är klart mycket skarpare, så har det alltid varit, en zoom i budgetklassen är inte det bästa som kan köpas för pengar, men för sitt låga pris mycket, mycket bra, ändå!
 
Ok..ska kolla runt lite fast de hela handlar om pengar ju..
Har ett annat Tamron som förslag men de kostar nästan 5 tusingar så..ska kolla ditt förslag..Tack.
Mitt objektiv som följde med (standard) är närmast ett skämt enligt mig.

Mvh
Kenneth

Jag köpte ett begagnat 50 mm, Minolta, som är hur bra som helst för 1000 kr.
 
Sony

Jag köpte ett begagnat 50 mm, Minolta, som är hur bra som helst för 1000 kr.

Mm..
Har ju lite svårt att ta till mig detta eftersom du har en blank profil..
Du kanske inte har samma krav som jag jue..
De finns dom som sågar detta objektivet..
Om man nu köpte detta o vart missnöjd så har man ju kastat pengarna i sjön..
Inget illa menat annars men man vill ju inte köpa grisen i säcken..
Tack ändå för ditt råd...
Ska inte köpa nått än fast vill kunna ta bättre macrobilder med mer skärpa mm

Mvh
Kenneth
 
...
De finns dom som sågar detta objektivet..
Om man nu köpte detta o vart missnöjd så har man ju kastat pengarna i sjön...
Två fel av två möjliga.

Alla 50 mm objektiv som passar till Minolta, KonicaMinolta och Sony ( = A-mount ) är lysande. De som sågar ett sådan, vet inte vad de pratar om.

Skulle man mot förmodan bli missnöjd med ett gammalt Minolta 50 mm "sunk-objektiv", så köper jag det direkt för en billig peng = inte alla pengar kastade i sjön.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.