Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony 330 inkl Minolta-delar eller Canon 500D?

Produkter
(logga in för att koppla)

LeifKlasson

Aktiv medlem
Hej, har haft en Minolta 7000 från -87 som jag haft mycket skoj med. Men nu är det dags att byta... eller rättare sagt det har det varit länge :)

Till den har jag ett tele 70/210, Sigma vill jag minnas samt zoomblixt Minolta AF4000, mycket trevlig. Samt standardobjektiv 28-70, men detta blir ju inte bra till digital kameran.

Blixten har jag fått svar på i annan del av forumet, den skall funka både till ny Sony 330 med adapter samt till Canon, fast utan TTL mätning o zoom.

Jag har varit o känt lite på båda, samt Nikon 5000D, men gillar Sonyn med snabb Livewiev samt Canon 500D med skönt grepp o knappar på rätt ställe bäst.

Så, mina alternativ som jag ser det:
1. Köpa Sony 330 som fått bra betyg + adapter till blixten och har ett bra kit. Nackdel: om jag vill köpa till mer utrustning=mindre urval.

2. Sälja min gamla kamera, rättare sagt blixt o objektiv, köpa Canon + tele och blixt lite senare. Eller behålla blixten ett tag.

Som fotograf skulle jag väl kunna säga steget ovanför familjefotograf, gillar o prova en del samt tar ut rätt många förstoringar (A4). Fotar familj, ballongflyg + annat flyg, landskap o resor.

Tips och ideer?

/Leif

Jag har varit o känt lite på båda, samt Nikon 5000D, men gillar Sonyn med snabb Livewiev samt Canon 500D med skönt grepp o knappar på rätt ställe bäst

Med dom andra kamerorna så torde det vara snarare Sony A500 eller A550 du tar som jämförande. Inte A330... Och där är Sony A550 den kamera jag enkelt kan säga jag valt utan att blinka om ekonomin säger ok.. Och A500 som det självklara andravalet..

Jag har en A550. Och anser den vara den bästa kamera jag haft ifrån Sony.. Och dom jag haft är A100 A200 A300 A700.. Och nu används då en A550...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar