Annons

Softboxtyg

Produkter
(logga in för att koppla)

zwc

Aktiv medlem
Tänkte ge mig på att skapa en softbox, det finns bra guider på hur detta går till .. men .. inte någonstans så nämner dom vad det är för tyg man skall ha som diffuserar, allt som står är "bomull". Vart kan man tänka sig köpa vitt, mönsterlöst tyg sådär? IKEA/hemtex/dylika har väl bara saker med mönster på?

Jag vet inte vad för affärer du har i närheten av dig, men i en riktig sy affär så finns det garanterat vita enfärgade tyger. Ikea och Hemtex har väl inte direkt det största sortimentet. Kolla med någons gamla mamma, låter kanske fånigt, men dom brukar veta vart det finns en riktig syaffär:p

Nog tror jag att IKEA har helt vitt tyg, men det kanske är lite tunt - fast då kan man ju köra med dubbelt tyg.

Jag köpte en vit pressenning på Bauhaus. 2x3 m för under 50 kr. Fungerar utmärkt.

Bra tips! Man skall hitta saker som dom inte tror man kan ha till nåt annat. Om det hade hetat softboxtyg 2x3 meter så hade du lätt fått ligga till en nolla på slutet. Alltså 500:- istället.

Jag gillar IKEA:s billigaste duschdraperier. Kostar runt 40 kronor tror jag... Är visserligen inte tyg, men är vita och har lagom transparens för att slå blixtar genom.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar