Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snyggaste "misstaget"?

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Kort och gott, vilken är den snyggaste bild ni har tagit "av misstag"? Det kan vara helt av misstag, d.v.s. icke-frivilliga avtryckningar, men även testskott och liknande. Ska inte ha varit tänkt att ö.h.t. bli en bild. Oplanerade bilder, men där man ändå såg genom sökaren, räknas inte!

Här kommer mina två bästa bidrag.

Ettan var ett höftskott för att kolla ljuset, tvåan var en ren misstragstryckning när jag vände mig om.

Bilagor

• 6e0b527ba8f87dedffd1a45f0f76c59c.jpg
    6e0b527ba8f87dedffd1a45f0f76c59c.jpg
    18.3 KB · Visningar: 1,086
  • skärm.jpg
    skärm.jpg
    7.7 KB · Visningar: 1,081
Men kom igen! Är det verkligen bara jag som har "lyckats" av misstag? Finns det verkligen ingen annan som har råkat tagit en "bra"/"rolig"/whatever bild av misstag?

Kul tråd som jag hoppas tar fart :)

Här e ett höftskott med sigma 150-500 som blev ett riktigt konstverk, eller inte? :)

Bilagor

• En difus värld2.jpg
    En difus värld2.jpg
    98.1 KB · Visningar: 797
En exponering på 15 sek med linsskyddet på. Av misstag blev det en exponering.
MVH
Håkan

Bilagor

• fgh.jpg
    fgh.jpg
    46 KB · Visningar: 755
Av misstag är kanske inte riktigt rätt, så jag vet inte om bilden passar in här. Snarare en bild som inte var planerad ;-)

Mötte en uggla öga-mot-öga på ca 1,5 meters håll i en brunn, båda blev chockade, men inte mer än att ugglan flög iväg och jag lät fingret trycka ned avtryckaren för att hoppas på någon bild. Nu var ju fokus på tumknappen så därför visste jag ju att fokus troligen inte skulle sitta, fick skjuta från höften vilket gjorde att jag inte heller hade nån aning om ugglan ens var i sökaren.

Bilden blev iaf tillräckligt bra för att bevisa mitt möte, men artbestämning är nog uteslutet ;-)

Bilagor

• OLA_8464_02.jpg
    OLA_8464_02.jpg
    18.3 KB · Visningar: 636
Detta misstag blev ganska snyggt. Orkade inte vänta på slutartiden tror jag. Det var utomlands och det var lite alkohol inblandat.

Bilagor

• IMG_4882.JPG
    IMG_4882.JPG
    83 KB · Visningar: 407
Bussen from Hell!

Skulle montera ner kameran från stativet och råkade bränna av en exponering medan nattbussen passerade

Bilagor

• buss.jpg
    buss.jpg
    10.7 KB · Visningar: 283
Gick hem efter att ha fotograferat lite med lång slutartid :)

Bilagor

• DSC06978 (1).jpg
    DSC06978 (1).jpg
    51.1 KB · Visningar: 235
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar