Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snyggare väska en crumpler

Produkter
(logga in för att koppla)

ohls

Aktiv medlem
Jag har funderingar på att skaffa en en liten fotoväska, min ryggsäck är för stor att släpa med på stan om man bara ska ut och hänga. Så jag tänkte skaffa en väska som rymmer ett kamerahus och två små objektiv plus lite smådelar. Jag har kollat in crumpler och dom är snygga och verkar bra men finns det några annu snyggare väskor än dessa?
 
Ligger i samma tankar här!

Polaren körde ett tag med en Timbuk 2 med ett inlägg från domke, messenger väska.

Annars för små väskor, två objektiv, blixt, hus block och penna typ så verkar det bara finnas Domke som jag tycker är riktigt vetta.

Kolla på deras F6 och F2.

Finns att köpa från butiker via Ebay till typ 40% av priset vad det kostar i sverige. Här är de svindyra och kostar dubbelt upp vad det är värt.
 
Kata och Crumpler

Har inte koll på alla väskor givetvis, men i min mening så är crumpler klart snyggast då de inte ser ut som någon traditonell foto väska.

Crumpler har ju en uppsjö av olika storlekar på deras "shoulder bags" så att hitta någon där borde inte vara någe problem

En annan smidig väska som jag själv kollat lite på är

KATA t-212, tycker den är snygg samt att den verkar väldigt praktisk.


För tillfället har jag en tamrac Velocity 7 (finns även i storleken 9)

Den rymmer ett hus och 3 objektiv. Funkar okej, men skulle givetvis föredra en kata t-212


Crumpler
http://www.crumpler.se/2.0/site.html

Kata T-212
http://www.kata-bags.com/Item.asp?pid=228&perentId=4&ProdLine=4

Tamrac Velocity 7
http://www.tamrac.com/5747.htm


/Paul L.
 
Jag har fixat ett löst inlägg som går att knöka ner i vanliga väskor. Ger förvisso inte det allra bästa skyddet, men väl tillräckligt för en söndagspromenad på stan. Skall jag ut på äventyr får fåfängan stryka på foten och jag tar en vanlig kameraväska.
 
Fördelen med Crumpler är väl just att de inte ser ut som en kameraväska. Nackdelen är väl priset, men de ser häftiga ut...

Jag är sugen på en Shrinkle ryggsäck, men den är ohemult dyr (som alla fotoryggsäckar) tycker jag

--jalle
 
Sneglar runt på lite alternativ. Enligt recensioner så ska väl Lowepro Nova 2 vara ett bra alternativ?
Hus+objektiv, 2 mindre extra eller 1 stort, ext. blixt, och div. Priset e väl snällt också?

För min del som amatör tycker jag de verkar bra då jag lär hålla mig till EOS 300D+ kit obj. ett Sigma 70-300 och ev. 420EZ blixt. Några synpunkter förslag?
 
Nån som har ett bra förslag till mig som gärna vill ha min kameraväska som all-väska... alltså en väska för min 350D med ett par olika objektiv, en blixt, instruktionsboken, en anteckningsbok, min sminkväska, mobil, plånbok, nycklar, matlåda, en vattenflaska och lite annat smått och gott en tjej kan tänkas ha i sin väska.

Jag skulle gärna ha en axelväska i lite snyggare utförande men ändock en väska som i första hand är en kameraväska, det andra ska liksom få plats lite där det går :))

Finns det någon sån, tro?
 
I fredags fick jag ett ryck och kände för att köpa en ny fotoväska. Det blev en Crumpler Sporty Guy 2.8 brown/oatmeal.

Domke gör väldigt snygga väskor i bomullscanvas. Jag skulle rekommendera att spana in Domke F-6 little smaller bag.
 

Bilagor

  • crumpler.jpg
    crumpler.jpg
    46.8 KB · Visningar: 796
PerFogelberg skrev:
I fredags fick jag ett ryck och kände för att köpa en ny fotoväska. Det blev en Crumpler Sporty Guy 2.8 brown/oatmeal.

Domke gör väldigt snygga väskor i bomullscanvas. Jag skulle rekommendera att spana in Domke F-6 little smaller bag.


Var köper man dessa väskor?..riktigt snygg!

Mvh Christian
 
sebastianti skrev:
Sneglar runt på lite alternativ. Enligt recensioner så ska väl Lowepro Nova 2 vara ett bra alternativ?
Hus+objektiv, 2 mindre extra eller 1 stort, ext. blixt, och div. Priset e väl snällt också?

För min del som amatör tycker jag de verkar bra då jag lär hålla mig till EOS 300D+ kit obj. ett Sigma 70-300 och ev. 420EZ blixt. Några synpunkter förslag?
Jag har en sån till min 300D.
Man får i kamera med monterad glugg samt en extra glugg typ din 70-300. Jag får inte ner min Sigma blixt samtidigt i väskan om jag har ovanstående i. Lite för liten för att funka fullt ut således.
 
ohls skrev:
hmm...två objektiv och inget hus? tack för bilden-
Nja. Ett stort objektiv och två små. Lite småprylar. Hårborste. Extrabyxor åt min dotter. Batterier. Det är inte problem att klämma ner en kamera och två små objektiv. Det måste man testa.
 
Jag köpte väskan av samma anledning som du tänker. Att bara ha en lätt utrustning på stan.
 

Bilagor

  • crumpler3.jpg
    crumpler3.jpg
    48.3 KB · Visningar: 686
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.