Annons

snygga utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)

konsumism

Medlem
Hej Alla!

Har 2 st Epson skrivare och 1 st Xerox färglaserskrivare. Jag tycker att resultat med medföljande programvara inte fungerar. OBS vill inte ha någon dyr prepress program eller dylikt. Till mina skannrar har jag Vuescan som jag är nöjd med. Finns det något liknande till mina skrivare (som inte kostar skjortan).

1000 Tack

Peter
 
Hej Alla!

Har 2 st Epson skrivare och 1 st Xerox färglaserskrivare. Jag tycker att resultat med medföljande programvara inte fungerar. OBS vill inte ha någon dyr prepress program eller dylikt. Till mina skannrar har jag Vuescan som jag är nöjd med. Finns det något liknande till mina skrivare (som inte kostar skjortan).

1000 Tack

Peter

Epson tillverkar skrivare i prisnivåer från några hundralappar upp till några hundratusen. Så det är lite svårt att tipsa utan att veta mer om skrivarna. Rent generellt brukar det snarare vara felaktiga inställningar eller dåliga profiler som ger dåliga utskrifter, inte att utskriftsprogrammet inte är tillräckligt bra.

Stefan
 
Epson tillverkar skrivare i prisnivåer från några hundralappar upp till några hundratusen. Så det är lite svårt att tipsa utan att veta mer om skrivarna. Rent generellt brukar det snarare vara felaktiga inställningar eller dåliga profiler som ger dåliga utskrifter, inte att utskriftsprogrammet inte är tillräckligt bra.

Stefan

Hej

Det är en 925 samt en 1270.

mvh

peter
 
Båda är Stylus Photo skrivare i den lägre prisklassen.
Jag skulle tro att med bättre profiler och att inte använda skrivarens färghantering utan den som finns i ditt bildbehandlingsprogram t ex Photoshop kan du få riktigt bra utskrifter.

Profilen måste vara anpassad både till bläck, skrivare och papper en del bättre papperstillverkare har profiler för olika skrivare de är oftast bättre än den generella som kommer med skrivaren.
Ännu bättre är att låta skapa en profil just för din kombination av bläck, papper och skrivare. Använder flera olika papperstyper behöver du flera profiler (en för varje papper dvs inte bara matt/blank utan papperstillverkare typ etc...)

Skickar en länk till Stefans "hemsida" http://www.profiler.nu/ där du hittar mer information om färghantering osv.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.