Annons

Snygga upp kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)
Synnerligen onödigt. Foto är väl en dyr hobby som det är? =) Kan inte se mig själv köpa ett skinn till kameran ens den dag när jag ser min kameraväska som helt komplett. Man ska väl titta igenom kameran, inte på den? =)

Mvh. Adrian

Nja, håller inte med riktigt. Jag har en kamera modell äldre som jag är väldigt förtjust i. Och om något skulle hända med det material som den är klädd i så skulle jag inte tveka en sekund att byta ut det. Jättebra att man kan göra det själv då. Men jag skulle nog hålla mig till svart och så likt originalets struktur som möjligt.

Så, tack för länken!

/AnnaKarin

Jag kan mycket väl tänka mig att klä om en äldre bälgkamera med sliten klädsel. En kille i USA köper upp gamla bälgkameror billigt och restaurerar dem med bl.a. nya bälgar i rött, grönt eller blått, och ibland med ny klädsel. Det blir riktigt snyggt!

Klädde om min ena Kiev 60 förra året för att testa (gamla plastklädseln var ful). Köpte en begagnad skinnbit, drog av den gamla klädseln och använde den som mall för att klippa till i skinn. Sedan vanligt kontaktlim för att få dit det. Finishen blev kanke inte perfekt (men det stämer ju rätt bra in med kamera i övrigt), men vilken skillad att hålla i den. Mycket skönare, bättre grepp etc... blir sugen att klä om alla mina kameror...men jag tror det sänker andrahandsvärdet lite för mycket....

Ja dåså, digitalt är väl bara slit och släng än så länge, inte mycket andrahandsvärde om man låter grejerna bli över året gamla.... fast det gäller väl snart för analogt med...när ingen längre vill köpa analoga kameror så lär man ju inte få mycket för dem...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar