** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snygg efterbehandling, kolla!

Produkter
(logga in för att koppla)
Estethia skrev:
alldeles nyss såg jag en rolig reklam för politikgranskning i DN.
en extremt överretuscherad bild på göran persson, slät som en bebis i hyn, och så texten: "hur mycket är förskönat?"
hahaha! underbart!

Har du ngn direktlänk?

/Johan

mipert skrev:
Om du inte frågat om tillstånd får du inte förändra en bild.

Men visst kan ditt arbete få verkshöjd, men knappast om du gör intrång i upphovsrätten (vilket du gjort). (Tror jag, bilden kan ju vara fri.)
Nu så tror jag ju dock inte att jag har någon större chans att försöka argumentera mot dig(särskilt som jag trodde om att jag gjorde fel när jag la ut bilden), men jag går väl under med mitt skepp:)
Nu är det faktiskt inte så att det är en bild som jag redigerat.
Det är en "bild" om jag har skapat egenhändigt iom. att jag kör linux och har skrivit drivrutinen som tolkade datan själv. Dvs, bilden som den är är det JAG som konstruerat, det jag har gjort mig skyldig till är möjligtvis att överföra en konstartsform till en annan iom. att jag har omvandlat en binära ettor och nollor till något annat som jag vill se.
Men det finns inga likheter mellan de ettor och nollor som jag tagit mot och den representation som visas.

Jag ser ytterst lite konst runt de där bilderna, det är reklam. Den fotografiska konsten finns i mörkrummen och massproduceras inte för att generera multum malwaz åt ett kosmetika företag eller en American Idol.

tomazen skrev:
Den fotografiska konsten finns i mörkrummen och massproduceras inte för att generera multum malwaz åt ett kosmetika företag eller en American Idol.
Jag skulle nog tycka att en del av äran ska man ge fotografen också, inte bara fotolabbet.:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar