Annons

Snyft, mina kommentarer försvinner...

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Jag upplevde nyss något jämförbart med en hårddiskkrash. Många av de bilder jag kommenterat har tagits bort, och mina kommentarer med dem:-(

Visst, så är det. Men vad trist. Bilderna betydde något för mig, och kommentarerna också. Nu kan jag aldrig gå tillbaks och titta på bilderna och läsa vad jag och andra tyckte om dem.

Är det någon mening med att kommentera bilder egentligen?

Jag kanske var luddig. Det är inte kommentarerna på *mina* bilder jag menar, utan de kommentarer jag skrivit på andras bilder.
När någon tar bort en bild så försvinner ju kommentarerna också. Det är väl som det sagts, internet är en fluga. En vacker dag är allting borta...

Jag tolkar det som att det är andras bilder du har kommenterar, och om dessa fotografer tar bort sina bilder så ryker ju kommentarerna oxå.

Aha...

Ja vi kan ju knappast förbjuda våra medlemmar att ta bort sina bilder, eller...?

Oj, nu skrev vi visst samtidigt. Då hade jag förstått dig rätt. Jag har själv tagit bort bilder men har skrivit ut bild + kommentarer på papper först. Kan va kul att ha. Och så länge de inte brinner upp eller själs så har jag dem kvar.

46 eller 28 bilder

Jag har kikat på Tomas bilder. Det står att han laddat upp 28 bilder, men går man igenom hans album, så fick jag dem till 46 st. Varför då?
Är det jag som räknar fel?

/Jörgen

Nej, den första räknaren är för vanliga bilder - det finns en annan för utställningsbilder

Re: 46 eller 28 bilder

jorgen.hubner skrev:
Jag har kikat på Tomas bilder. Det står att han laddat upp 28 bilder, men går man igenom hans album, så fick jag dem till 46 st. Varför då?
Är det jag som räknar fel?

/Jörgen
Han har 28 bilder i vanliga album och 18 bilder i utställningsalbum, alltså 46 totalt.

Nä, ingen felräkning. En del bilder ligger i ett opublicerat album. Och då finns ju ev. kommentarer kvar, fast jag vet inte om den som kommenterat fortfarande kan se bilden via sin länk till kommentaren. Orsaken till att jag bara "flyttar undan" bilderna i stället för att ta bort dem är att jag inte riktigt har bestämt mig för hur jag ska göra.

Det är sant att man inte kan förbjuda folk att ta bort bilder, jag ville bara gråta ut offentligt:) Jag tycker om att gå tillbaka till gamla kommentarer och titta på bilderna igen, och läsa kommentarerna igen. Man kanske ska ta och spara guldkorn ibland, som Mats gör med sina egna bilder.

Jaha, där ser man. Jag har ingen koll på mina egna bilder ens. Tydligen så räknas inte mina bilder i opublicerade album. -Jag har alltså fler bilder än ni vet.

Hur kunde jag missa det?

clindh skrev:
Nej, den första räknaren är för vanliga bilder - det finns en annan för utställningsbilder

Nu ser jag, det är ju självklart. Blev lite stirrig när Tomas pratade om förlorade bilder.

Tackar för förklaringen

Till Tomas:

Sänder en digital näsduk så att Du kan gråta ut. Ha det bra. God Natt

/Jörgen

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto