Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snickarbälte för gluggar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dez

Aktiv medlem
Jag var på rock i helgen, och då såg jag en fotograf där som hade som ett snickarbälte med massor av fickor där han hade objektiv m.m i.
Det verkade attans praktiskt, för han kunde byta glugg på bara några sekunder.
Är det någon som vet var man kan köpa ett dylikt?

Jag var på en crosstävling för ett tag sedan och såg en snubbe med ett bälte som troligtvis var avsett för vattenflaskor. Det liknade det här men det var två platser istället. Du kanske inte kan ha de fetaste objektiven där men 40:-...
Dessutom får du ju den exklusiva Biltema loggan på köpet :-D

Nu har jag använt Lowepros variant ett tag, och den är ju väldigt praktisk.
Men eftersom fickorna är "hårda" blir det obekvämt/opraktiskt om man ska sätta sig trots att fickan är tom.
Det den fotografen jag såg hade väskor av vanligt tyg.
Är Newswear av sådan modell? Det framgår inte av den knapphändiga infon på sidan.

Jag har ett domke-bälte, och är mycket nöjd! köpte grejerna på Kameradoktorn, dom har så man kan skräddarsy efter behov.
Brukar resa med ryggsäcken, men sedan ute på knäck så går jag över till bältet. Sjukt smidigt och bra för ryggen.
Dock är det lite dyrt. fick betala lite mer än 300 spänn för varje del har jag för mig.

Men sjukt användbart!

//J

combatphotostyle

Fruktansvärt synligt men säkert användbart...

Tänker också på LowePro,s street and field system.

Hellre detta bälte än en sådan grå sportfiskeväst,, bland det mest stereotypa/fula jag ser! (jag alltså!)

MVH Niclas,

Letade som f.n efter Domke. Det är väl Street´n´Field jag har använt va? Jodå, praktiskt när man står, inte annars.
Combatphotostyle var nytt för mig, ska titta ut i cyberrymden få se. Eller har någon vänlig en länk kanske ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar