Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snapphanar i höstfärger????

Produkter
(logga in för att koppla)
När det gäller tältning så brukar det vara beslut om hur man kan störa naturen. Jag har för mig att det stället jag tänker på är det tillåtet att tälta. Men så här står det i naturverkets lilla gröna :)

"I nationalparker och naturreservat gäller särskilda regler som kan inskränka allemansrätten. I allmänhet är det inte tillåtet att tälta annat än på särskilt angivna platser.

Det kan också vara tältförbud i hela området. Vad som gäller framgår av de anslagstavlor som finns uppsatta vid området. Annars får man upplysningar från kommunen eller länsstyrelsen. Läs mer om begränsningar i allemansrätten under rubriken Vad är allemansrätten?."

Ang eldning:
"På sommaren råder ofta eldningsförbud. Då är all öppen eld för-bjuden, även i iordninggjorda eldstäder. I naturreservat och nationalparker gäller oftast särskilda regler för eldning. Det kan vara förbjudet eller tillåtet endast på särskilt anordnade platser."

Väldans tur det inte är sommar längre ;)
men det var ju en alldeles utmärkt eldstad gjord där vi fikade sist ju...
klart det är andra regler än vad allemansrätten säger i naturreservat men i iordninggjorda eldstäder brukar inte medföra motsättnigar mot att elda.

Jag har hört talas om något som jag tror heter hotell... jag har för mig att man får bo där och även äta och duscha för en smärre peng ;)

Snapphaneledaren skrev:
men då missar du hela poängen... att leva som en riktig naturfotograf, sova under buskarna och fota fåglar :)

Det bygger karaktär... :)

Helt rätt, vi bygger ett eget hotell med presseningar ;)
Men då försöker jag fixa torr ved ;)

Daniel, Bosse granskog kör också antar jag, men från kävlinge. Vi kan kanske köra trångt till kävlinge och möta upp honom där så kan vi fördela oss i bilarna? Så slipper han köra själv.

Snapphaneledaren skrev:
Daniel, Bosse granskog kör också antar jag, men från kävlinge. Vi kan kanske köra trångt till kävlinge och möta upp honom där så kan vi fördela oss i bilarna? Så slipper han köra själv.

Låter SUVERÄNT! ;)

Snapphaneledaren skrev:
Du får gärna kontakta bosse, min morsa ringde för en halvtimme sedan och berättade att jag var bjuden till min fabrors 60-årsdag.... idag :(

Så stämmer vi av sen imorgon.

Oki ska försöka få tag på honom, har han något telenummer som du kanske har?

oj oj

Det känns ju skönt att man är eftersökt (he he)

Jag ska köra från Kävlinge i morgon och har plats för ett par man. Jag har inte hittat ngn sovsäck som pallar kylan så jag har beslutat att lägga in en madrass i bilen (kombi) och knoppa i den. Jag har fixat lite lampor och 230V så vi kan lysa på lite träd och annat kul.

ska sova nu så vill ni ngt så kan ni ringa i MORGON INTE FÖRE KL 09.00 på 0703-92 00 00

annars kollar jag in denna sida när jag vaknar..

Sov gott

Jörgen

Snapphaneledaren skrev:
Kanon, kan vi ses på parkeringen vid köpcentrat imorgon runt 12 tiden så kan du få lite resesällskap av mig. Jag har lite trångt i min bil :)

har du inte det löste sig jag och marcus kör i egen.. 4 säckar ved också vi kör vid 12 ifrån oxie

Då jag inte hört ngt ännu så kör jag ifrån Kävlinge ca 12.30 för en resa norrut in i storskogen. Om inte så ses vi där..

Jörgen

Vi är nog två stycken medlemmar med sambos som kommer upp på söndag morgon och kollar läget. Hoppas vi ses där och att vädret blir fint!

Det var som tusan, då måste det varit er jag såg tidigt i morse. Ni kunde ju kommit fram och hälsa :O)

Jag är tillbaka efter en suveränt, klockren träff. Kul sällskap och fruktanvärt bra bilder fick jag när dom andra sov :)

Nej nu ska jag in i duschen för att sedan flyga till Amsterdam. Hoppas att ni hade trevligt resterande söndagen... Men det hade ni med all säkerhet!

Ett koncept som bara måste göras om!

Hejsan Patrik,

Ja det var oss ni såg tidigt i morse.
Vi träffade på gänget senare uppe vid parkeringen, men då hade du redan åkt iväg.

Fina bilder blev det och det blir nog helt klart fler "foto-besök" där...

Canontur

Bästa fotorundan på länge, tveklöst. Fin natur, bra eld, suveränt sällskap, många bilder, mycket prylar....

Ta en titt på ett urval på Trollehallar

Eftersom bilder inte ligger på Fotosidan är det inget kritikalbum ;-))

Väldigt fin fototur, blev inte så mycket bilder för min del, ingen aning om varför kan vara för jag är bara rastlös nu under min väntan.
Men UNDERBAR morgon, underbar natthimmel, perfekt eld som vi lyckades göra med enbart blötved och tändmatrial :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar