Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snapphanar i höstfärger????

Produkter
(logga in för att koppla)
Här kommer kartan.... Jag hade skrivit en lång beskrivnig, men när jag sparade så blev det knas och jag förlorade all text.... Men det kommer om en stund.

Det är ganska lätt att hitta dit fast kartan kanske säger annat.

Trollehallar med Snapphanestallarna finner man ett par mil nordöst om Ängelholm. Man parkerar vid Trollehallar och promenerar sedan till Snapphanestallarna. Kartan jag skickar med är inte den bästa, men det var tyvärr det enda jag hittade över området. Ni kan nå mig på Mobilnummer: 0705-111165 om något problem skulle uppstå.

Bilagor

• trollehallar_small.jpg
    trollehallar_small.jpg
    35 KB · Visningar: 557
På lördag kl 2 så träffas vi på markerat ställe, samma som förra gången. Därifrån tar vi vår packning och vandrar bort till campen och sätter upp allt. Sedan är det bara hitta sitt smultronställe och invänta det rätta ljuset. Sedan på kvällen innan läggdags eller innan nattfoto turerna så fixar vi något att äta.
Det finns pizza och annan mat inom en kort bilfärd om någon hellre vill det.
Söndag blir det upp tidigt med ljuset.. eller inte så tidigt blir det ju, solen går ju upp ganska sent numera. Gör lite fler utflykter. Sedan möter vi upp söndagsfotograferna :O) vid 11 på parkeringen.

För dom som inte sover över så samlas vi klockan 11 för samråd om vi ska dela på oss och isåfall bestämma en tid för gemensam förtäring av mat och dryck.
Det finns en hel del att se runt sjöarna förutom stallarna så därför tycker jag att vi är så flexibla som möjligt.

Jag tror vi kommer att få en trevlig helg/dag tillsammans och jag hoppas att vi får fint väder.

Är det någon som har synpunkter på schemat så säg till, jag är ingen självutnämnd diktator :)

Jag kommer att ha med mig grill och kaffepanna!

Vilken ångest.... som det ser ut just nu så måste jag antagligen åka till Amsterdam den 13:e och då antagligen flyga på söndag :( Fick reda på det precis. Har jag tur så är det sent på kvällen.

Helgen 11-12 oktober verkar bra. Jag är med (preliminärt). Jag har fjälltält (2-3 pers) och Trangia-kök.

Ok! Det råder en viss förvirring om vem som ska dit på lördagen och dom ska dit på söndagen.... Trevligt om jag/vi kunde få reda på vem som kommer....

Lördag:
Patrik
Ola
Marcus

Söndag:
Steinick

Snapphaneledaren skrev:
Ok! Det råder en viss förvirring om vem som ska dit på lördagen och dom ska dit på söndagen.... Trevligt om jag/vi kunde få reda på vem som kommer....

Lördag:
Patrik
Ola
Marcus

Söndag:
Steinick

Lördag:
Patrik
Ola
Marcus
Daniel

Hej!

Jag måste tyvärr fega ur. Jag har fått en himla massa att göra till nästa vecka i plugget plus att jag har en tenta nästa fredag. Jag kan ta några fina bilder på skolböcker i stället :)

Ha det så trevligt till helgen.

//Uffe

En fundering.

Jag funderar på att ta med lite färgede lampor (röda, gröna, gula osv.) samt ett par UV lampor. Finns det ngt intresse för att tex lägga på lite färgat ljus på den fina stenbron där vi parkerar???? för att få lite annerlunda bilder.

Jörgen

Re: En fundering.

Bossebarrskog skrev:
Jag funderar på att ta med lite färgede lampor (röda, gröna, gula osv.) samt ett par UV lampor. Finns det ngt intresse för att tex lägga på lite färgat ljus på den fina stenbron där vi parkerar???? för att få lite annerlunda bilder.

Jörgen

Absolut vore skitcoolt ;)

Jag kan ta tre i min bil alt 4, men med all utrustning osv så är nog 3 rekomenderat. Är det någon annan som ska köra ifrån Malmö?

Jag har lovat Marcus och Ola plats (eftersom dom frågade först. Sedan hade Marcus lovat en plats till i min bil till någon som jag i skrivande stund inte kommer ihåg namnet på, är det någon som i så fall kan ge denna man plats i en bil? I "värsta fall" så kan denna person åka med mig, men det blir trångt med grillar, tält och vars 20 kg kamera utrustning :)

Vi kommer nog åka från Malmö senast 12 (Marcus skulle handla film och jag måste packa inför söndagen) och vi gör ett stopp i Bjärred för att hämta upp Ola.

Snapphaneledaren skrev:
Jag kan ta tre i min bil alt 4, men med all utrustning osv så är nog 3 rekomenderat. Är det någon annan som ska köra ifrån Malmö?

Jag har lovat Marcus och Ola plats (eftersom dom frågade först. Sedan hade Marcus lovat en plats till i min bil till någon som jag i skrivande stund inte kommer ihåg namnet på, är det någon som i så fall kan ge denna man plats i en bil? I "värsta fall" så kan denna person åka med mig, men det blir trångt med grillar, tält och vars 20 kg kamera utrustning :)

Vi kommer nog åka från Malmö senast 12 (Marcus skulle handla film och jag måste packa inför söndagen) och vi gör ett stopp i Bjärred för att hämta upp Ola.

Det var jag ;) Jag trodde Marcus skulle köra själv ;) men OK ;) -skratt-
Jag tänkte annars att jag kan ta med ett STORT vindskydd, lite trevligare än flera tält?
Dessutom kan vi elda precis utanför vindskyddet, jag tänkte också köpt lite torr ved idag.

MVH Daniel

behövs det så kör naturligtvis jag
tänkte att man kan ju spara på naturen om det går liksom...
vindskydd är ju inte helt fel faktiskt..
jag har inte för mig att det är några problems att elda även om det är naturreservat. Gör man upp en ordentlig eldstad så...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar