Det hela började med att jag efter att ha varit ute på stan och fotat kommer tillbaka till mitt rum och kortet fungerar inte, jag går ner och ber de kolla det och de säger att det är en "person" som ska tala med mig innan jag får det! Lite Franz Kafka likt faktiskt.
Säkerhetschefen (SC), presenterar sig som xxx.xxxx, SC här på hotellet.
Sen säger han att personalen har sett mig ta bilder. Och nu vill han att jag ska visa dessa och sedan ta bort dom för man får inte fotografera här på hotellet.
Jag säger till honom att jag får fotografera i stort sett vad jag vill, jag kan tex köra upp denna kamera i ansiktet på dig och ta några bilder, och så viftade jag med min kamera framför ansiktet på honom. Men nu när du säger till mig att jag inte får fotografera mer så respekterar jag det. Men du har inte rätt att ta mina bilder.
Han är agressiv från start och vet ingenting om detta egentligen, jag ber honom läsa på lite så han kan informera personalen vad som gäller när de ser någon ta bilder inne på hotellet.
Han halvskriker saker som - så du menar att du får ta bilder på vemsomhelst, närsomhelst, även om de inte vill osv osv osv.
Ja, säger jag. Har går i taket och får ticks i ansiktet och har svårt med sin ilska.
Efter att ha läst på lite själv så har jag informerat personalen i receptionen vad som gäller och att jag är gäst här på hotellet sen några dagar tillbaka och alltid bor på denna kedjas hotell. Och att jag inte uppskattade SC,s agressiva attityd mot mig.
Ja...lång historia, men så var det iaf om nu någon var intresserad.
Bilder kanske dyker upp i något sammanhang.
/Christer