** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Snabbflöde; raw-jpeg-s/v-ramar-save

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat2

Aktiv medlem
Jag vill göra en droplet i Photoshop cs2. När jag har laddat över bilderna till datorn, slängt skräpet och eventuellt beskurit vill jag kunna dra bilderna (raw eller jpeg) till en droplet som framkallar orginalen till jpeg och därefter kör en action för svartvitt etc och slutligen sparar bilderna. Kan man få en enda droplet att fixa det här?

Jag har en action att utgå ifrån som förminskar (fit image 1024x1024), konverterar till svartvit (enligt ett Russel Brown-action) och gör en snygg ram.

Hur ska jag nu gå vidare för att i början av actionet bygga in framkallning från raw eller jpeg och i slutet av actionet spara bilderna helst i en paralell mapp?

Mycket tacksam för synpunkter och råd!

//J

Ja, det kan du!
Du spelar in hela flödet i ditt action. Från RAW tills du sparar dem för web. Glöm bara inte att spela in att du stänger bilden. Annars har du fönstret fullt med öppna bilder! ;)

Hehe.. det där tangentbordet är säkert bra på allt möjligt! =)

Nåja, för min del blir det inget tangentbord som det ser ut nu.

Jag kom att tänka på att jag i vilket fall som helst måste beskära innan jag drar i gång ett action och det kan man ju lika gärna göra i Camera Raw och sedan spara alla bilderna som tiffar. Därefter är det inga konstigheter att köra ett action som fixar resten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar