Annons

SNABB prisrådgivning tack!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skaffade mig i dag ett muntligt avtal om att t sälja min första bild! Jätteglatt, men jag måste ju sätta ett pris också...

Har precis beställt BLF:s prislista, men det kan ta ett tag innan den kommer och det är tänkt att jag skall höra av mig med prisuppgifter imorgon...

Situationen är denna:

Jag har tagit en riktig höjdarbild av en byggnad som jag fått massor av beundrande feedback på, så jag bestämde mig för att fråga de företag som huserar i huset om de ville använda den. Det ville de absolut, men de vill ha prisuppgifter på vad rättighet till bilden vs. utnyttjande av bilden för korrespondenskort kunde tänkas kosta.

Kan någon ge mig en vink om ungefär vilka prisförslag som är rimliga? (enligt BLF, eller enligt er egen prissättning)

Bilden är enligt mig en av de bästa jag tagit så jag vill inte släppa rättigheterna alltför billigt...
 
Sharpshooter skrev:
...men de vill ha prisuppgifter på vad rättighet till bilden vs. utnyttjande av bilden för korrespondenskort kunde tänkas kosta.

Lite svårt att svara på detta, hur stora rättigheter ville de ha? Och vad är korrespondenskort och hur stor upplaga ska det vara? Jag tror det blir enklast om du väntar på prislistan, det finns massor med olika alternativ som kan påverka priset.
 
Är det första gången över huvudtaget? Ta 1500 kr netto,jag antar du inte har någon F skattsedel så det betalas ut kanske som lön då.
 
Ring BLF och säg att du väntar på listan, och be dem om hjälp,
har själv gjort på det sättet då jag väntade på min prislista från
dem och de var mycket hjälpsamma.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.