Annons

Snabb och billig kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

elaur73

Medlem
Hej

Min son är fotointresserad och har länge lånat min och sin pappas mobiler för att ta kort med. Han har öga för motiv och har lärt sig en hel del redan. Jag diskuterade med mitt ex om att köpa en digitalkamera åt honom så att har lite mer att jobba med och kan ta lite bättre bilder, men innan jag hann kolla vilket märke och modell som skulle fungera bäst, så hade exet köpt en avant dci436 på rea.
Nu kämpar sonen så att han gråter, han står blixtstilla och fotar, ser till att det är ordentligt ljust mm, och bilderna blir ändå skit.
Jag tänkte gå ihop med min mamma och köpa en bättre kamera åt honom, fortfarande får den inte kosta för mycket, under 2000 är ett måste, men vilken kamera är snabbast och har bäst ljusintag i den prisklassen? Några tips och råd skulle vara bra :)

/Erika
 
Hej, jag har varit väldigt imponerad av Casios kompaktkameror och undrar alltid varför de inte får mer uppmärksamhet. Köpte en EX-H15 till min fru som resekamera och den är helt suverän för pengarna. Det enda som saknas är ljusstarkt objektiv, men tyvärr är de mer ljusstarka (e.g. S95, LX5, P300) en hel del dyrare.

För under 2000 skulle jag själv satsat på en EX-H20.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.