Annons

SNABB HJÄLP! Zebramedias garantier?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Är Zebramedias Canon objektiv svensksålda? Går inte att ringa dom idag! Vad gäller ang EU-garanti? 1 år och att varan måste skickas till resp land vid ev. fel eller?

fungerar väl som hos alla andra svenska internetbutiker? Kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad... Har jag fel?

chisel skrev:
fungerar väl som hos alla andra svenska internetbutiker? Kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad... Har jag fel?

talade med Hegethorns som sa att världsgarantin inte gällde för canons objektiv. Har nyss pratat med Canon och det visade sig att han på hegethorns yrade i nattmössan, garantin gäller visst. Dock bara 1 år.

mange78 skrev:
Är Zebramedias Canon objektiv svensksålda? Går inte att ringa dom idag! Vad gäller ang EU-garanti? 1 år och att varan måste skickas till resp land vid ev. fel eller?

Jag köpte mitt Canon 70-200 2.8 IS från Zebramedia det frontfokuserade med min kamera så lämnande in det tillsammans med mitt zebramediakvitto på Canon RCC Service i Göteborg var inga som helst problem.

Blev Hegethorns i alla fall. Ett 85/1.8. 300 kr dyrare, men så var det också de som svarade i telefon och som hade det på lager och dessutom bemödade sig med en extra vända till postkontoret för att få med det på dagens postgång. DET KALLAR JAG SERVICE!

Svensksålt, 2 års garanti, 300 spänn dyrare. Men som sagt, ypperlig service!

Hej

En liten skillnad

Importerar du från EU-land är det 1 års garanti om inget annat är avtalat.
Om samma firma säljer i Sverige, måste de bifoga bruksanvisning på Svenska och lämna minst 2 års garanti.

Calle

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar