Annons

Snälla hjälp mig...;)

Produkter
(logga in för att koppla)

Inger01

Medlem
Funderar på att köpa en ny mobil, jag väljer mellan Samsung Galaxy 3, Iphone 4S och den senaste HTC:n
Vilken ar bäst kamera respektive filmkamera?
Vilken av dem tar bäst foton i mörker?

Tack på förhand!

Mvh/nger
 
Jag har ingen som helst aning om hur pass bra kameradelen är i de övriga telefonerna.
Så det tänker jag inte uttala mig om.

Men jag är imponerad av "kameran" i iPhone 4S.
För att vara mobilkamera är den riktigt bra.
Sedan så finns det en del riktigt trevliga appar till iPhone för bildredigering.
Som gör det hela ännu bättre.
(Har haft ett par billigare Android-telefoner tidigare, som knappast är rättvisa att jämföra med.
Deras "kameror" har jag inte tyckt vara användbara över huvud taget).
 
Både Galaxy S3 och Iphone 4s har bra kameror och de använder samma sensor. Det är nog andra saker som bör avgöra vilken man väljer.

Är det kameran som är allra viktigast ska man kanske köpa en Nokia. Eller en kamera.
 
Överlägset bästa kameran har Nokia PureView 808, men sedan råder det väldigt delade meningar om resten av telefonen.

/Karl
 
Jag röstar på SG3 om nu kamerorna är likvärdiga mellan den och iP4s, Android 4.0 är underbart och snart rullar 4.1 ut, iOS känns ganska efter.
 
Jag röstar på Ip4s om nu kamerorna är likvärdiga mellan den och GS3, iOS 5 är underbart och snart rullar iOS 6 ut, Android känns ganska efter.
 
Jag har redan en kamera men vill även ha en bra mobilkamera! Det är smidigt när man helt plötsligt hittar nåt man vill fota och då är ju alltid mobilen med.
Några andra modeller än de jag nämde är inte aktuella, tack för tipsen ändå.

Det verkar som Iphone är mest populär, vilka appar skulle man kunna använda för att optimera?
Är Instagram ett bra verktyg för bättre bilder?
 
Instagram är mest till för att "dela med sig" av sina egna bilder till andra.
För redigering i iPhone så finns bland annat Snapseed, som jag använder och gillar.
Samt Camera+ (som jag inte testat ännu, men hört väldigt mycket bra om).

En, av flera anledninga,r till att jag bytt från Androind till iPhone är just appar för bildredigering.
 
Har SG3 och kameran är mycket bra, för att vara mobil. Många fina funktioner. Filmar bra också.

Men bäst bildkvalitet av de jag sett har Nokia N8.

//Benny
 
Det verkar som Iphone är mest populär, vilka appar skulle man kunna använda för att optimera?
Är Instagram ett bra verktyg för bättre bilder?

Själv älskar jag iPhone4s + instagram. Dels för det kvadratiska formatet men även för redigeringens skull. Titta gärna på min fotoblogg jerryeriksson.tumblr.com . I början av bloggen hittar du ett antal bilder från systemkamera, men scrollar du ner en bit så kommer det enkom mobilbilder (=alla kvadratiska bilder på bloggen). Då får du ett hum om vad du kan vänta dig för kvalitet på bilderna i olika sammanhang.

Lycka till med valet.
 
Överlägset bästa kameran har Nokia PureView 808, men sedan råder det väldigt delade meningar om resten av telefonen.

/Karl

Yep om jagt skulle köpa telefon idag så skulle det bli windows varianten av denna telefon.
IOS med sitt gridsystem ligger väldigt efter, och android även om ICS är kalrt finare än IOS så är det något med den jag inte tycker om. Annars är SG III säkert en kanonkamera, i synnerhet hårdvaran. Blev själv positivt överraskad av hur bra kameran i dagsljus är på dessa smartphones.
 
Själv älskar jag iPhone4s + instagram. Dels för det kvadratiska formatet men även för redigeringens skull. Titta gärna på min fotoblogg jerryeriksson.tumblr.com . I början av bloggen hittar du ett antal bilder från systemkamera, men scrollar du ner en bit så kommer det enkom mobilbilder (=alla kvadratiska bilder på bloggen). Då får du ett hum om vad du kan vänta dig för kvalitet på bilderna i olika sammanhang.

Lycka till med valet.


Tycker oxå instagram är kul! Funderar på om eye-fi från Nikon D7000 till mobil går? :)
 
Hej igen!

Jag köpte en Iphone 4S och den tar ju riktigt bra bilder.
Men ni menar att det blir ännu bätter med Instagram alltså?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.