Annons

Snälla hjälp mig konkret

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan!

Jag har kort och gott lite bekymmer med vad jag ska inhandla, jag försöker att precisera mig så gott jag kan och jag ser framemot bra svar.

Jag har lite olika objektiv

Till Canon:
Sigma 70-200 F2.8 HSM APO samt Canon 50mm F 1.8 MK.II

Till Sony Minolta:
Minolta 70-300 (vanligt billigt), 50mm F 1.8 , Sigma 28-70 F.2.8 EX DG, samt 18-70mm kit objektivet.


Till Canon 30-40D så har jag även vertikalgrepp.


Nu så kommer mina funderingar, jag har senaste tiden kört sony Minolta, 5D, A100 samt A700, men pga ekonomi så vart jag tvungen att sälja min A700.

Nu så har jag någorlunda ekonomi igen, köpte mig en canon 30D med kit obj 18-55mm (har sålt huset och obj), där ingick även vertikalgrepp och det där 70-200mm "läs ovan"


Så nu är min fundering om jag ska sälja det där 70-200mm objektivet och 50mm samt vertikal greppet till canon och då köra vidare på Sony Minolta. Jag måste förvisso köpa ett nytt hus, ett A700. För att få Cashback 1800kr på Sony kameran, så måste man köpa med objektiv, jag har redan ett 18-70mm objektiv.

Om jag köper en 40d så vill jag köpa ett objektiv, gärna 17-85 IS. Om jag köper 40D så kan jag sälja sigma 28-70mm, det är ett fint objektiv, så det får jag en del för, likaså minolta 50mm och det andra zoom objektivet.

Jag har foto som en liten hobby, inget jag livnär mig på, inget jag är proffs på, men i kombination till prylfrälst och teknik intresserad, så har jag detta intresset, även att komma ut lite är aldrig fel=)

Jag fotograferar allt möjligt, både på håll och nära.

Jag har innan haft kameror med inbyggd stabilisator i huset, men har inte några super objektiv till Sony Minolta, dock så vet jag hur de fungerar rent handhavande och så.


Vad gäller A700 och 40D så vet jag lite skillnaderna, 2MP med i a700, att den släcker skärmen när man sätter ögat till sökaren är ett stort plus, att den inte har live view är inget jag bryr mig om. 40D däremot har ju 6.5fps, något som öppnar upp lite mer än 5fps, 40D är dock ett krav att jag köper huset PLUS ett objektiv, då jag inte har mer än 70-200 till Canon.

Ja jag vet inte, är i valet och kvalet och rent utmattad av vad man ska ta och inte ta.

Tacksam för lite välformulerade svar och tankar, blir ju helt snurrig.

mvh: Gus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.