Adesse
Ny medlem
Hejsan allihopa!
Ny här på forumet,och även helt ny på detta med att fota. Har mest lånat syrrans systemkamera när man skullle fotat,men nu är det dax att fixa egna grejer.
Och då är det den stora frågan i djungeln av utbud...vad ska man ha?
Är en person som reser mkt,både huvudstäder men framförallt långväga som asien,sydamerika, så mkt backpacking.
Är även mkt aktiv,så mkt tid tillbringas på snowboard o mc.
Så behöver en kamera som ska föreviga mitt liv
Har tittat på både system- och kompaktkameror,o för mig är nog kompakt att föredra,då system i slutänden kan bli tungt att bära runt på. Eller?
Är ingen person som sitter o fotar blommor,fåglar eller liknande,utan mest storstäder,o sevärdheter.
Kravet är att den ska ta bra bilder,lite jobbigt att resa runt i Kina i flera månader för att komma hem o upptäcka att man använt kass kamera.
Och då gärna en kamera som man kan förstora bilderna och göra sk Canvastavlor.
Någon som har tips att ge? Vore väldigt tacksam =)
Ny här på forumet,och även helt ny på detta med att fota. Har mest lånat syrrans systemkamera när man skullle fotat,men nu är det dax att fixa egna grejer.
Och då är det den stora frågan i djungeln av utbud...vad ska man ha?
Är en person som reser mkt,både huvudstäder men framförallt långväga som asien,sydamerika, så mkt backpacking.
Är även mkt aktiv,så mkt tid tillbringas på snowboard o mc.
Så behöver en kamera som ska föreviga mitt liv
Har tittat på både system- och kompaktkameror,o för mig är nog kompakt att föredra,då system i slutänden kan bli tungt att bära runt på. Eller?
Är ingen person som sitter o fotar blommor,fåglar eller liknande,utan mest storstäder,o sevärdheter.
Kravet är att den ska ta bra bilder,lite jobbigt att resa runt i Kina i flera månader för att komma hem o upptäcka att man använt kass kamera.
Och då gärna en kamera som man kan förstora bilderna och göra sk Canvastavlor.
Någon som har tips att ge? Vore väldigt tacksam =)