Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

smålandsnytt i måndags om skrotbilar

Produkter
(logga in för att koppla)

rogge

Aktiv medlem
hej alla
jag undrar om det var nån som såg smålandsnytt om nån fotograf som skulle ställa ut i usa ihop med ett glasbruk?
bilderna skulle vara på amerikanska skrotbilar
Mvh Rogge

Förstår inte riktigt vad din fråga är, men Smålandsnytt har ju en egen hemsida. svt.se/smalandsnytt

Jag såg reportaget, dock inte på smålandsnytt eftersom jag bor i skåne. Om jag inte minns fel så var det en glaskonstnär som använde fotona som inspiration till sina glasbilar. Fotona var tagna i småland och skulle nu ställas ut i USA tillsammans med glaskonstnärens bilar.

mattias_o

ja de var ju dumt

Hej
ja det var ju korkat...läste frågan nu och insåg att jag inte fick fram vad jag ville veta.
Fotografens och glaskonstnärens namn var jag ju ute efter.
Mvh Rogge

Eftersom jag har lite problem med att skicka mail svarar jag på ditt mail här. Tyvärr minns jag varken fotografens eller glaskonstnärens namn.

mattias__o

När jag satte på tvn idag så visades reprisen av reportaget. Fotografen heter Pelle Wahlgren och glaskonstnären heter Olle Brosén.
Jag är inte säker på stavningen av deras namn.

Hoppas att det hjälper.

mattias__o

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar