alfin
Aktiv medlem
I J Kosts tutorial på Adobes web-TV så visar hon i utskriftsmodulen en ruta i avdelningen "utskriftsjobb" där man kan välja 16 bitars utskrift. Den rutan finns inte i mitt program. Alla tutorials och liknande är ju på Mac, och jag har PC. Har man skippat denna finess i PC-versionen, eller är det nåt fel på mitt program?
F.ö. undrar jag om det finns något sätt att få programmet att sätta en default-skrivare? Jag har tre skrivare anslutna och LR väljer fullkomligt nyckfullt mellan dessa som grundläge för varje utskrift. Man får kolla noga så att det verkligen är rätt skrivare markerad, och sedan måste jag göra om alla utskriftsinställningar från grunden varenda gång. Ingenting tycks programmet minnas. Finns någon lösning på detta?
Det är bara på Mac du kan printa 16-bitar (om du inte har en RIP).
Jag har också flera skrivare anslutna men har inte märkt något konstigt. Jag ställer in utskriftsstorlek, marginaler, profil etc och gör rätt val i skrivardrivrutinen, sedan sparar jag som user template. Fungerar varje gång.
(Du har väl noterat att du kan välja printer både under page setup till vänster och under Print... till höger? Välj skrivare under page setup, så minns nog LR ditt val.)
Senast ändrad: