Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Slutartid
- Trådstartare Nw2
- Start datum
Orelle EFS
Aktiv medlem
så ögat är egentligen en omvänd kamera.....
videokamera
så Niklas det är egentligen fel forum det härade ju...
www.videosidan.se/forum.htm eller nått
videokamera
så Niklas det är egentligen fel forum det härade ju...
www.videosidan.se/forum.htm eller nått
magnus67
Aktiv medlem
mipert skrev:
Det är just när du blinkar som du inte tar en bild.
Men det kan kanske ändå vara intressant att ta reda på hur lång tid en blinkning varar. Jag föreslår följande experiment:
1. Ta fram en kamera som låter tillräckligt mycket för att man ska höra skillnad på olika slutartider.
2. Testa olika slutartider och lyssna efter en som låter lika lång som en blinkning känns.
Ser fram emot svar från nån som är tillräckligt knasig för att testa detta.
mganga
Aktiv medlem
Den som testar måste ju tänka på bländaren också. Dvs förbereda stor bländare för kort slutartid. Kanske stänga in sig i en mörk källare och exponera när lampa tänds. Alternativt finns ju ögpndroppar som vidgar pupillen eller diverse andra mindre lagliga substanser, men de senare kan nog ha en oönskad inverkan på tillförlitligheten av resultatet.
Haraldus
Aktiv medlem
Ögat/hjärnan hänger inte med om motivet ändras ca 23 gånger per sekund eller snabbare. (Efterlysningstiden i ögat är ca 1/23 sek.)
Om ett nytt motiv visas för ögat/hjärnan uppfattas detta undermedvetet fr. o. m. ca 1 picosek. (10 upphöjt till –12 sek.) Bilden blir medveten efter ca 1/200 sek.
I USA upptäckte ett reklamföretag att om en bild på en Coca-Cola-flaska visades 1/1000 sek så steg försäljningen av den drycken med 30 % mot normalt. Vid intervjuer uppgav sig ingen ha sett någon reklam för Coca-Cola…
Denna typ av reklammanipulering är förbjuden i de flesta västländer.
/Harald
Om ett nytt motiv visas för ögat/hjärnan uppfattas detta undermedvetet fr. o. m. ca 1 picosek. (10 upphöjt till –12 sek.) Bilden blir medveten efter ca 1/200 sek.
I USA upptäckte ett reklamföretag att om en bild på en Coca-Cola-flaska visades 1/1000 sek så steg försäljningen av den drycken med 30 % mot normalt. Vid intervjuer uppgav sig ingen ha sett någon reklam för Coca-Cola…
Denna typ av reklammanipulering är förbjuden i de flesta västländer.
/Harald
mipert
Aktiv medlem
Trracer skrev:
Jag lyckas nästan alltid fånga blinkande ögon på mina bilder iaf. Väldigt irriterande
Är det inte mer av typen blundande ögon du fångar?
Trracer
Aktiv medlem
mipert skrev:
Är det inte mer av typen blundande ögon du fångar?
I stand corrected.
Similar threads
- Svar
- 17
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 31
- Visningar
- 3 K
- Svar
- 4
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 30
- Visningar
- 5 K