Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Slitdelar i Canon 1Ds Mark III?
- Trådstartare Kjär
- Start datum
Kjär
Medlem
Spegelmekanismen lär väl ta lite stryk med.
Hmm, ja det måste ju vara så! Ganska osäker på om jag törs slå till, den är billig ungefär 6000sek (till salu i Danmark) , men ändå lite pengar.
Tonyeagle
Aktiv medlem
Kanske
Kanske ska du hellre avvakta några månader tills DX II börjat sälja. Då går nog Mark IV ner ytterligare i pris. Redan nu kan man hitta den för ca 14 lax och jag tippar att den kommer sjunka till ca 10 för ett bra ex som inte gått så mycket. Mycket kamera för lite pengar! 6 lax för en trea som gått så mycket är nog trots allt inte ett superfynd även om slutaren är bytt.
Kanske ska du hellre avvakta några månader tills DX II börjat sälja. Då går nog Mark IV ner ytterligare i pris. Redan nu kan man hitta den för ca 14 lax och jag tippar att den kommer sjunka till ca 10 för ett bra ex som inte gått så mycket. Mycket kamera för lite pengar! 6 lax för en trea som gått så mycket är nog trots allt inte ett superfynd även om slutaren är bytt.
apersson850
Aktiv medlem
Fast en 1D Mark IV är APS-H. En 1Ds Mark III är fullformat. Om det nu var viktigt.
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Fast en 1D Mark IV är APS-H. En 1Ds Mark III är fullformat. Om det nu var viktigt.
.. och om det inte var viktigt kan man hitta Mark III (utan s) för 5000 i Sverige. Jag köpte min för 4000 i somras.
Petter...
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Fast 6000:- (är det SEK) är billigt. 6000DKK är väl 7500SEK som är rätt OK. Spegelmekanismen tycks tåla mer än slutaren och skulle jag tro billigare att byta. Så visst, en risk, men bra pris.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Missade att det var en 1 DS. Sorry.
Oj 1Ds (Mark "1") - då var det kraftigt överprissatt. Absolut max 3000:- men då med första slutare och under 150.000 exp på den.
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Oj 1Ds (Mark "1") - då var det kraftigt överprissatt. Absolut max 3000:- men då med första slutare och under 150.000 exp på den.
1Ds Mark III
Tonyeagle
Aktiv medlem
Rolig?
Tror nog att de flesta förstod att Mark III var underförstått när jag skrev 1Ds (jag hade missat att det var Ds-serien istället för D-serien).
Tror nog att de flesta förstod att Mark III var underförstått när jag skrev 1Ds (jag hade missat att det var Ds-serien istället för D-serien).
hbengtsson
Aktiv medlem
På tal om detta - någon som följt marknaden som vet vad ungefärliga riktpriser har varit på begagnade 1Ds mark 3r på sistone? Går lite i uppgraderingstankar, så tråden fick mig att fundera på vad man kan vänta sig för en med exponeringar under 40 000.
TS: ursäkta temporär trådkapning. MOD: pilla gärna bort inlägget om det inte hör hemma här
TS: ursäkta temporär trådkapning. MOD: pilla gärna bort inlägget om det inte hör hemma här
Kjär
Medlem
Fast 6000:- (är det SEK) är billigt. 6000DKK är väl 7500SEK som är rätt OK. Spegelmekanismen tycks tåla mer än slutaren och skulle jag tro billigare att byta. Så visst, en risk, men bra pris.
Hej alle och tack för Era kommentarer.
Det blir ungefär 6000 SEK, därför jag är lite sugen. Men rädd för att det kan vara så mycket annat som kan krångla ;-)
Mvh Daniel
Kjär
Medlem
Hej alle och tack för Era kommentarer.
Det blir ungefär 6000 SEK, därför jag är lite sugen. Men rädd för att det kan vara så mycket annat som kan krångla ;-)
Mvh Daniel
Obs. måste vara FF och har haft 1Ds Mark III och varat nöjd. Tänkte att så småningom ha den som backup till ett 1DX under sommaren..
Men jag har absolut varat nyfiken på 1D Mark IV istället för mitt 40D..
Mvh Daniel
Kjär
Medlem
Det är trevligt med respons på min fråga, men finns det kanske några som vet vad där annars slits utöver slutaren? Funderar på att bjuda 4000 danske kronor, alltså runt 5000 kr.
Är det idiotisk med 360.000 klick ?
Kanske bättre att spara dem till ett 1DX ?
Jag har ju trots allt ett 1Ds Mark II med knappt 80.000 klick..
Måste säga jag har lite beslutsångest ;-)
Mvh Daniel
Är det idiotisk med 360.000 klick ?
Kanske bättre att spara dem till ett 1DX ?
Jag har ju trots allt ett 1Ds Mark II med knappt 80.000 klick..
Måste säga jag har lite beslutsångest ;-)
Mvh Daniel
Kjär
Medlem
Viktigt med FF, men har ju absolut varat sugen på IV.. Men vet inte hur bildkvaliten är och har blivit van med FF.
Mvh Daniel
Kjär
Medlem
Tack, jag var ganska osäker på spegelmekanismen, hur mycket den tål..
Men vad kostar det att byta?
Priset är 6000 SEK.
Huset ser bra ut, men har lite smårepor på displayen, men annars inga skador.
Mvh Daniel
hbengtsson
Aktiv medlem
Tack, jag var ganska osäker på spegelmekanismen, hur mycket den tål..
Men vad kostar det att byta?
Har för mig att Canon RCC skrev ca 6000 +moms när jag bytte 1.5 år sedan. Borde vara ungefär samma idag. Detta var i samband med en AF justering.