Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slit och släng-objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

monnej

Medlem
Nu har mitt Tamron 18-200 gett upp och jag behöver ett nytt objektiv för att ha lite till vardags. Just nu väljer jag mellan ett fast 50 1.8, ett kitt 18-55is och ett Sigma 18-200.
Alltså inga värstingar.
Kameran som det ska sitta på är en Canon 500D. Just nu känns det inte som om att jag vill fläska på med ett objektiv för 10k även om det hade varit gött.
Detta ligger väl i kanten på vad hur hög jag vågar sträcka mig, är ju trots allt student med lite andra dyra hobbys.
http://www.netonnet.se/art/foto/objektiv/objektiv-canon/sigma-af17-7028-4dcoshsmcan/129582.4569/
Är det något att ha?
 
Har själv detta objektiv, dock till en 50D, använder det som vardagsobjektiv. Är mycket nöjd med det, särskilt ställt till hur "lite" det kostar". Det gör vad det ska helt enkelt.

Visst har det inte riktigt samma mekaniska känsla som t ex Canons L optik, men det kostar inte detsamma heller.
 
Har modellen utan OS till Pentax, och är riktigt nöjd.
Ett klart steg över kit-objektivet, och en mycket trevlig bränviddsvidd (konstigt ord...).
Den sista millimetern neråt är värd mer än man kanske tror...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.