Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sladdvinda till tex mobilladdare

Produkter
(logga in för att koppla)

anwes

Guest
Jag är innerligt trött på sladdar till var och varannan pryl.
Kan någon tipsa om ett bra och billigt sätt man kan göra för att bygga eller på annat sätt hitta sladdvindor man kan använda? =)
 
Jag gjorde som såhär, Köpte ett litet bord vid namn "LACK" på IKEA och tog en hålsåg och sågade ett hål mitt i bordet. sedan limmade jag en "skarvdossa" med MÅNGA uttag på undersidan av bordet.

Sedan är det bara att stoppa i alla laddare man har under bordet och dra upp sladdarna med kontakterna genom bordskivan. har även kamera batt.laddare liggande på bordet, stoppade sedan en "puck" skumgummi i hålet så sladdarna håller sig kvar och på det en bordslampa över hålet.
 
Man ska INTE ha laddare sitta inkopplade i onödan, utan att ladda, brandrisk!

JL 666
 
De flesta skarvdosor har väl strömbrytare så att det går att stänga av hela "laddstationen" när inget är inkopplat? Annars går det att skarva kabeln mellan väggen och skarvdosan med en sladdströmbrytare.
 
Visst man man ha en skarvdosa med brytare, men man har i allafall en massa laddare igång i onödan. Men det är ju bättre än att ha det på jämnt.

JL
 
Jag har en sån här till min mobil. Smidigt värre och bör fungera bra även till batteriladdare till kameror och sånt. Sen är det ju förstås lämpligt att dra ur laddaren ur vägguttaget när den inte används...

/Lars
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.