Annons

Sladd till speedlight 430x

Produkter
(logga in för att koppla)

axeisi

Medlem
Hej. har under en längre tid försökt att fåtag i en förlngningssladd till min blix, har en 400D.

har varit på fotoaffärer men de har ninte kunnat hjälpa mig så jag får kolla här nu.

Vart skulle jag kunna fåtag i en sådan sladd till ett bra pris?

Axel

Jag använder en Canon TTL Förlängningskabel OC-E3, 65-95cm spiralkabel. Den kostar i dag 570 kr på Cyberphoto.

Okej.. TAck så mycket för svaren, det var sådana jag har sökt, märkligt att dem i kamera affärerna inte har kunnan hjitta ngt:S

Tror ni det finns möjlighetar att hitta sådana beg och isåfall vart?

Axel

OC-E3 bör eller liknande kopia är kanon, bara det stödjer ETTL, tror dealextreme är hyggligt ärliga så att det går via tullen, tror det blir närmare 400 för kopian då tullen/posten tar en viss service avgift också.

Har själv beställt en några saker från dealextreme, funkar ju bra men det kan hålla låga priser av vissa anledningar, kvalitén kan såklart vara sisådär ibland:)

Tror dock inte det är jätte vanliga på begagnat marknaden. 600 spänn för en sladd känns ju lite mkt tyckte jag själv, men grymt värt det när man använt den ett tag, när man lärt sig lite olika stilar på ljuset...

Själv köpte jag min kopia här i Beijing, 130:- 1,5m. För 3 m skulle de ha 180:- och för 9 m 250:- Fungerar klockrent.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar