Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skyddsfilm på displayer

Produkter
(logga in för att koppla)

Jago Svensson

Aktiv medlem
Någon som vet vart och ifall man kan få tag på någon sorts skyddsfilm till digitaldisplayer?, liknande som den man får på mobiltelefoner när man köper dem. Den skall altså inte kladda alt för mycket när den sedan avlägsnas.


//jago
 
Det finns ju sådan som man har till dom små handdatorerna där man petar mycket på skärmen.
Har själv en Palm men kör utan skydd..
Kolla där dom säljer handdatorer !
 
Inte den kartplast jag har, vet inte vilken tillverkare det är köpte en rulle för flera år sen för att plasta in kartor.
Funkar perfekt för displayer, använder den också för att skydda undersidan på mina kameror.
 
Jag, och några andra jag känner, använder vanlig matt borttagbar kontorstejp på skrivytan på handdator och displayen på kameran. Den är visserligen inte så bred som kameradisplayen så det blir ju en skarv men det kan jag leva med. Tepjen på Palmen har suttit där i två år utan problem.
 
Min erfarenhet (haft 5 digitalkameror) är att jag aldrig gjort en endaste repa i dem. Inte ens s.k. mikrorepor faktiskt. Det är absolut inte värt att förstöra kvaliteten på skärmen med en ful tejp. Det går att byta displayplast om det skulle behövas.
Oftast har displayen antireflexbehandling etc. för att göra den så tydlig som möjligt.
Ska kameran ligga 'naken' och skrota runt i en handväska så kanske...men ett smidigt fodral är då bättre.
 
Skyddsfilm - Invisible Shield

Hej,

Måste få tipsa om en skyddsfilm som heter Invisible Shield och kan beställas från http://www.zagg.com/

Detta skydd är otroligt starkt mot repor.
Drar man med en nyckel över så syns det ingenting.
Man garanterar livstidsgaranti.

Finns även till mobiler.

Mvh Mats
 
Det är ju typiskt sånt småplock man köper för några tior på Ebay, finns drösvis att välja på.

Per
 
Dom lovar mycket, "......was originally developed for the U.S. Military to protect helicopter blades" Livstids garanti mm.
"Klipp inte till en egen passform. Detta resulterar i ett obrukbart skydd."
, hittar inga till kameror!!!
Min nya kamera har 2,7" skärm och är utan skydd, frågan är om en till en mobil passar till min kamera?
 
Någon som vet vart och ifall man kan få tag på någon sorts skyddsfilm till digitaldisplayer?, liknande som den man får på mobiltelefoner när man köper dem. Den skall altså inte kladda alt för mycket när den sedan avlägsnas.


//jago

Kolla Cyberphoto: kameratillbehör / LCD-skydd.
Hilsen
/johan k
 
Dom lovar mycket, "......was originally developed for the U.S. Military to protect helicopter blades" Livstids garanti mm.
"Klipp inte till en egen passform. Detta resulterar i ett obrukbart skydd."
, hittar inga till kameror!!!
Min nya kamera har 2,7" skärm och är utan skydd, frågan är om en till en mobil passar till min kamera?

Det finns till kameror, men inte till alla.

//Mats
 
Det finns s k stenskottsfolier från 3M och Avery Graphics. De tål en hel del och används bl a på nya bilar för att skydda lacken på särskilt utsatta ställen, trösklar, runt hjulhus, vid bakluckan etc.
Prata med någon lokal skylt-tillverkare. Han kan nog ha en bit hemma att sälja till dig. Du får väl skära ner den till rätt storlek själv.
 
ANNONS