ANNONS
Annons

Skyddsfilm på displayer

Produkter
(logga in för att koppla)
...
Min nya kamera har 2,7" skärm och är utan skydd, frågan är om en till en mobil passar till min kamera?
Hama har ett 3-pack 2,7" 55x41 mm folie LCD-skydd för runt en hundring. Kan köpas på t.ex. Scandinavian Photo:

Fliken Foto - Kameratillbehör > LCD-skydd

Till en del kameror finns också skärmskydd av hårdplast. Råkar du ha t.ex. Sony så kostar ett original polykarbonatskydd mellan 160 och 180 kr.

Jag köpte en skyddsfilm som skall vara till en Nintendo DS på EBgames.
Passar perfekt till min 3-tums skärm på kameran. Tror att den gick på runt 70 kronor.
Köpte den för över ett år sedan och den har inte lossnat ännu. Trots hårt användande.

Jag köpte ett "Vård-kit" på Scandinavian Photo som innehöll en liten putsduk med plastfodral, 3st LCD-skydd (3.5" plastfilm) och en blåsbälg.

Kika under tillbehör på webshoparna, de finns nog på de flesta butiker.

Man behöver inte nödvändigtvis köpa från Hong Kong. Jag har många gånger köpt skyddsfilm från http://www.screenguard.se/. Mycket bra kvalitet och leverans nästa dag med brev.
//Curt

Beställde direkt när jag såg ditt inlägg. De verkar jobba på helgen får min beställning gick från betald till levererad under lördagen.

Tack för tipset, återkommer om hur bra jag tyckte att den var till A700 (köpte till A900 då den var slut till A700)
Mvh Peter

Toppen leverans, fanns hemma i brevlådan när jag kom hem. Lite knivigt att sätta dit (verkar vara så att A900 har två mm större LCD glas än A700) men lite sax så funkade perfekt. Putsduk fanns med oxå, men det följer väl med till alla antar jag.

Än så länge helt OK.

Den som söker skall finna..

Äntligen hittade jag ett displayskydd som inte ger varken rester eller stör i solljus. Cyberphoto har ett nytt displayskydd där man inte behöver söla med såpavatten eller annat.

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=ProTective30

Mycket enkel att montera, man bara gör rent displayen så att inget damm eller fingeravtryck finns kvar. Sedan är det bara att börja i ett hörn och skyddsfilmen bara "suger" sej fast. Enkelt o ta bort också.
Tråden va lite gammal men man vet ju aldrig, kan ju vara någon som söker något liknande iaf.

En gång på min första digitalkamera körde jag med 3M vanlig genomskinlig kontorstejp, billig, osynlig, nackdelar: två remsor över en display gav en rand i mitten vilket bara iofs var bra för horisonter - samt att när solen lyste på den var det inte så bra antireflexbehandling s a s men det dög överraskande bra. Du kan ju experimentera.
Bokfilm köpt på bokhandeln krävdes inköp av flera sorter för att hitta den bästa och ingen var så mycket bättre än kontorstejp så... men då kan man ju lika gärna köpa en riktigt bra skyddsfilm, cyberphoto tipsar om en just nu som sagt som inte går att repa.

Skyddet för skärmen som redan sitter på kamerorna brukar inte kosta många tior, och är heller inte så svårt att byta. Så jag tycker att dessa dyra plastfilmer är helt onödiga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar