Annons

skydd mot smuts på studiobakgrunden

Produkter
(logga in för att koppla)

Eric_R

Aktiv medlem
Hej, jag har bakgrunder i tyg i min lilla studio. Nu är jag ute efter att ha nåt slags skydd så jag slipper smuts och fotavtryck på tyget vid fotograferingar. Jag har sett att några kör med någon sorts plast, men vet inte vad det är. Någon som har något tips om vad man ska ha och vart man får tag på det?

Tack på förhand!

/Eric

retychera bort i Photoshop..

Synnerligen korkat inlägg, som inte ens är ett svar på frågan.

Frågan var om någon har något tips om vad man ska använda och vart man kan få tag på det, inte huruvida det går att retuschera bort eller inte.

Nu ska inte jag sätta lika dålig standard, så jag ska försöka ge ett slags svar på ursprungsfrågan.

Jag tror att det är lexan du är ute efter, men jag är inte helt säker. Lexan tror jag dock är ganska dyrt. Jag skulle ha kollat med en glasmästare, gärna en stor sådan, en som tillhör t.ex. Samglas, eller Ryds glas på Huddingevägen. Jag skulle även ha kollat med någon skyltfirma. Tror det ligger en på Häradsvägen, men annars ligger det massor på eniro ;)

Det är nog de bästa tipsen jag kan ge i dagsläget.

Vinylbakgrunder?

Lastolite har vinylbakgrunder på rulle, fast de är inte billiga. Men, borde hålla ett tag, har lite glans om det är intressant och är bara att torka av om det hamnar smuts på dem.

Om det är en budgetvariant du är ute efter kanske det kan vara idé att köpa en rulle byggplast, sån där som är tjock men lite mjuk, för att se om det fungerar. Bara att torka av eller rulla ut mer om det blir för smutsigt. Borde inte synas så mycket i bild, fast jag kan inte lova något.

Tack för svaren! Det var något sådant som jag hade tänkt mig. Har sett att IKEA har någon sorts skyddsplast oxå, tänkte ev testa den i början.

Hej, jag har bakgrunder i tyg i min lilla studio. Nu är jag ute efter att ha nåt slags skydd så jag slipper smuts och fotavtryck på tyget vid fotograferingar. Jag har sett att några kör med någon sorts plast, men vet inte vad det är. Någon som har något tips om vad man ska ha och vart man får tag på det?

Tack på förhand!

/Eric

Här kan man köpa all slags plast.
http://www.vink.se
finns i Malmö, Göteborg och Uppland Väsby.
Får du inte köpa som privatperson kan du alltid be en byggvaruhandel eller något annat företag att köpa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar